jans

Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 31 mars 2017 09:28

Fredag den 31/3


Ja då har mars gått och nu börjar det bli lite mindre vinter, i morgon är det sommar eller om det händer nästa vecka.


Fortfarande är mitt humör inte det bästa men det är som vanligt, värst är att jag känner av mitt diskbråck och att det domnar lite i foten.

Måste bli bättre på stretchingövningarna.

Vikten går åt rätt håll och nu kan jag börja säga att jag när nere i 76 kg, eller mellan 76 och 77.

Några nya diagram.

 

Det går utför med mig.

 

Blodsockret tar jag bara en gång i veckan numer, jag får ett bättre diagram då :-)

 

Men eljest hade det en tendens att öka efter nyåret men det kan vara tillfälligt eller så räcker inte min motionering till för det jag stoppar i mig.

 

Jag har blivit lite slarvig på maten och äter lite för onyttigt, det lilla jag äter. Men jag går ju ned i vikt och det är viktigt.


Igår gick jag bara en kortare sväng då jag känner av ryggen och det har jag gjort en tid nu. I alla fall senaste veckan.

När jag kom hem åkte jag till Stöcksjö och kollade läget, egentligen skulle jag ha haft släpvagnen och dragit dit kajaken så Anders kan paddla ut på sjön men än ligger isen kvar där.

Det hindrade inte ett gäng svanar som ivrigt trumetande kom över huset och gick ned mot Stöcksjön.

 

När jag körde hem såg jag fåglar ute på Röbäcksslätten.

   


Hos Anders var det farligt att gå, det här stället måste åtgärdas på något sätt så att det inte blir denna blankis. Nu strödde jag ut lite tömedel så att det blev en ojämn yta för jag ville inte hacka i isen.

 


Väl hemma blev det kaffe och smörgås till Det okända på Sjuan. Men idag somnade jag inte.

Alltid något men ett avsnitt hade jag sett för länge sedan så då passade jag på att uppdatera min knähund.

Duvorna hade fått en skopa frö så hon kanske satt där och ville tacka mig.

     


Satt och strulade med en ritning på Anders toalett han ska bygga om men kom inte överens med mitt cadprogram.
Jag som ritat så mycket med det men nu strulade det bara, under tiden hade jag fler avsnitt av Det okända på ena skärmen.

Inger kom hem och jag gick isäng med ljudboken men släckte ganska tidigt.


Har sovit skapligt gott inatt och åtta steg jag upp efter en stunds kollande i mobilen.


Frukost och vägning i omvänd ordning och nu sitter jag här.


Inga direkta planer idag, de står andra för men en promenad bör jag göra.

Eljest ska vi hem till Anna och Emil där vi äter mat, Anna fyllde ju år igår.

Sedan kanske det blir upp till stugan men vädret ska inte bli det bässta i helgen, det ska komma SNÖ   

 


Just nu har jag mulet och det blåser en aning, nä nu kom solen fram, temperaturen är +0,8° utanför fönstret och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-03-31 10:00:10

Temperatur: 1,7 °C
Lufttryck: 1023,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 78 %
Vindstyrka: 2,0 m/s från NNE,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: -0,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 49,8 mm
Året: 78,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,4 °C
Klockan:
08:58
Temp - Max:
4,7 °C
Klockan:
11:38
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
06:34
Temp - Min:
-9,2 °C
Klockan:
05:21
Lufttryck - Max:
1024,1 hPa
Klockan:
09:50
Lufttryck - Max:
1028,5 hPa
Klockan:
07:00
Lufttryck - Min:
1019,8 hPa
Klockan:
01:19
Lufttryck - Min:
1020,1 hPa
Klockan:
23:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:12
Sol upp: 06:01
Sol ned: 19:27
Skymning: 20:16
Dagsljus: 15:04 tim:min
Dag längd: 13:26 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:45
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: -----


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här såg det ut för en stund sedan

 

och nu så här.

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards