jans

Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 20 april 2017 09:59

Torsdag den 20/4


Nu har de gjort det igen. Tekniknördarna jävlas och förstör.

Jag talar om uppdateringen av min webbläsare Firefox. till 53.0 (32-bitars)

Flikfältet har varit bra och man har haft vissa flikar fästa och då blev det bara ikonen synlig och allt rymtes på en rad.

Men nu är de hur långa flikar som helst och allt blir rörigt.
 

Varför kan de inte hålla fingrarna borta och hela tiden göra ändringar som de tycker är bättre.

Det tar ju hur lång tid som helst innan jag hittar en lösning på problemet OM det nu finns någon lösning att återställa.

Jag ska ge fan i att uppdatera programmen när jag väl fått de att fungera.



Igår åkte vi och gjorde ärenden.

Hämtade en karta som skickades med posten, lämnade kläder och annat till PMU på teg, slängde skräp till återvinningen på Klockarbäcken, handlade på ICA Kvantum Kronoparken och så förbi biblioteket på Grubbe.


Väl hemma blev det en filtallrik och jag var slutkörd och hade ont i mitt högra knä.

Så jag lade mig på soffan ett par timmar där jag sov och lyssnade på ljudboken, ibland samtidigt men då fick jag backa tillbaks en bit.

Det blev middag och sedan "Räddad av änglar" som sändes på Sjuan. Ett program om Birkan Tore som träffar folk som undkommit olyckor på ett otroligt sätt.

Ungefär som när jag olyckades med min första MC.

   

Jag hade en otrolig tur i oturen.

 

Jag är nu säker på att någon eller något ingrep och styrde så att jag klarade mig för dörrarna som slog in i bilen före mig och att han klarade sig när de slog in i bakdörren bakom föraren.

Det gjorde så att jag inte fick dem direkt på mig och så alla tunga däck som enligt vittnen flög över mitt huvud. En träff hade direkt brutit nacken på mig.


Allt jag fick var några brutna revben, ett skrapsår på benet och jäkligt onda tummar, tummar jag redan tidigare hade besvär med samt att jag inte kunde ha armbandsklocka på 15 år eller jag lade av mig den för alltid efter den dagen.


Det blev ingen promenad för mig igår, för mitt knä men jag gick ju ändå en del när vi var ute.

Gick isäng med Voltaren och har faktiskt sovit inatt.


Vaknade ½8 och steg upp efter 8, Gunnar låg hos mig i sängen och snarkade.


Vägde 77,8 kg och så blev det frukost med tidning och korsord.


Har suttit och jävlats med min dator och problemet jag skrev om ovan.


Idag har vi planerat åka ut och handla en jacka till mig. Behöver en vindtät och inte för varm eller kall och så får jag promenera med mit lindade knä. Två flugor på smällen så att säga.

Nu har Mirabell vaknat, hon låg och sov tungt i mellanrummet så att vi fick gå och söka henne tidigare.

 


Vädret är dåligt idag, det ska komma nederbörd men just nu mulet, lite blåst och +4,4° utanför fönstret.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-04-20 10:30:10

Temperatur: 3,9 °C
Lufttryck: 1020,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 78 %
Vindstyrka: 4,5 m/s från S,
i byarna 6,8 m/s
Kyleffekt: 0,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 24,9 mm
Året: 102,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,2 °C
Klockan:
09:20
Temp - Max:
7,8 °C
Klockan:
11:44
Temp - Min:
-1,1 °C
Klockan:
01:37
Temp - Min:
-7,2 °C
Klockan:
04:29
Lufttryck - Max:
1032,5 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Max:
1039,0 hPa
Klockan:
00:26
Lufttryck - Min:
1020,0 hPa
Klockan:
10:24
Lufttryck - Min:
1032,3 hPa
Klockan:
23:50


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:54
Sol upp: 04:51
Sol ned: 20:27
Skymning: 21:25
Dagsljus: 17:31 tim:min
Dag längd: 15:36 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:03
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 11:11


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut.

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 29 april 08:11

Måndag den 29/4   Idag blir det ett stort    till vår Konung Karl XVI Gustaf som fyller år.   Igår var jag hemma och lagade en väderkvarn vi köpt i Holland 1979.Den var trasig innan flytten så då limmade jag ihop den men så har den lycka...

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards