jans

Direktlänk till inlägg 3 april 2019

En produktiv dag idag.

Av Jan Sandström - 3 april 2019 18:35

Det blev så att jag kopplade släpen och drog iväg till IKEA där jag köpte köksskåpar till stugan, de mesta rymdes inne i bilen så väl hemma blev det bara de två stora paketen jag lastade av innan jag åkte till Media Markt och köpte en kyl/frys, även den till stugan.
Hem med den och så på med skåppaketen igen men nu stående på högkant på sidan av kylen, på andra sidan ställde jag ytterdörren och så blev det lite lunch.


Lastad och klar körde jag upp till stugan och nästan hela resan pratade jag med Tomas som ringde upp, han var på väg till en lekplats med barnen.

I stugan blev det jobbigt att lasta av, dörren var tung och kylen nästan omöjlig att flytta från bilplatsen uppför trappstegen och in men med lite teknik och brädor så gick det.

Att bära skåparna ensammen var också ett slit men med spännband runt mig och de stora paketen så ligger allt inne.

De små var enkelt att bära in.


Gjorde en mugg kaffe och skulle få igång fjärren till luftvärmepumpen men jag lyckades inte få igång den WiFi som används.

Jag vet inte vad jag gjorde för fel så nu är jag utan fjärrstyrning av pumpen men det spelar mindre roll då det är vår.


Hem igen och folk har bråttom, för vissa gäller tydligen inga trafikregler.


Spärrlinje verkar inte bekomma.



liksom hastighetsbegränsningen.
Synd att det inte var någon kontroll men tids nog åker de förhoppningsvis dit och inte hamnar/orsakar någon olycka.


Trött och tänkte gå till soffan men hamnade i filmredigeringen där man nu kan rita på filmerna.
Men jag behöver nog mer övning på sådant.   


Nu hoppas jag på middag och något på TV. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 15 maj 08:58

Onsdag den 15/5   Igår åkte vi till Vindeln, släpvagnen var med och på den listerna till kattnätet på balkongen. Inger skulle gå på en aktivitet hon är med i och jag tänkte börja med golvet på balkongen. Men först förbi Coop där vi handlade l...

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards