jans

Direktlänk till inlägg 8 februari 2020

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 8 februari 2020 09:27

Lördag den 8/1


Gårdagen började lite dramatiskt då jag först fick mess från Peter om att bilarna brann i hans carport.

 

Så jag startade min motorvärmare och efter morgonsysslorna som kaffe och läsa om det här på vk.se åkte jag upp till Jula där jag köpte en rulle kabel som behövs till stugan.

Där träffade jag Peter på parkeringen efter att han tvättat bilen, men man kan ju säga att den inte var direkt ren.

Svart sot satt lite överallt så bilen skulle få en ordentlig genomgång och sanering på ett annat företag.


Jag åkte hem och sedan tappade jag orken.

Det blev soffan med Gunnar, datorpyssel med flytt av filer, mer soffa då Gunnar ville gosa men jag hann även med att handskotta här ute.


Lite senare kom Inger hem och det blev middag till TV-program från Norge allt från nätet.

Sedan började en film på kanal 9 som vi såg.

Dark Shadows (2012)

En komedi om en vampyr som spelades av Johnny Depp


Efter den blev det sängen och en normal natt, jag har sovit eländigt dåligt.

Men det kan ha berott på fylla, ett glas rött till middag och så en liten whiskey senare men det kan ha varit en kelsjuk och påträngande Gunnar som velat ut men ändå inte utan bara varit mellan oss människor som ville sova.


Upp normal tid och det andra avklarat.

Idag inga planer men Inger är hemma så då ordnar hon planeringen.

Det var dimma tidigare men nu är det bara grått och trist med 


-7,2° och vimpeln hänger utmed stången.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-02-08 09:45:09

Temperatur: -7,6 °C
Lufttryck: 1022,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 0,2 m/s från E,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -7,6 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 19,2 mm
Året: 45,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-4,1 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
0,6 °C
Klockan:
20:07
Temp - Min:
-9,3 °C
Klockan:
07:07
Temp - Min:
-13,4 °C
Klockan:
01:07
Lufttryck - Max:
1027,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1037,7 hPa
Klockan:
00:14
Lufttryck - Min:
1022,0 hPa
Klockan:
09:39
Lufttryck - Min:
1026,3 hPa
Klockan:
17:41


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:04
Sol upp: 07:58
Sol ned: 15:50
Skymning: 16:43
Dagsljus: 09:39 tim:min
Dag längd: 07:52 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 22s more daylight tomorrow
Måne upp: 14:09
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 08:16


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser bilderna ut.

   


I stugan skiner solen och jag kanske skulle åka dit och jobba lite, då får jag träffa Emil som också ska dit om dom inte redan är där.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards