jans

Alla inlägg under februari 2013

Av Jan Sandström - 22 februari 2013 10:17

Veckorna går ganska fort nu för tiden och ljusare blir det för var dag som går, men snart är det midsommar och då går vi mot mörkare tider igen, optimist som jag är :-)

Det är bara ett riktigt gott humör som saknas mig just nu, det har saknats hela veckan.

Vete fasiken var jag lagt det någonstans, det ligger väl i någon vrå och surar för sig själv.


Grått och mulet idag men i morgon utlovas fint väder med trolig takdropp.

 


Men den kurvan hinner säkert ändras till i morgon så att det blir en halvmeter snö i stället.


Dagens trädgårdsbild fick med en fågel som just ska landa på repet.

Vi har ganska milt nu, bara -0,7° utanför fönstret. Den tempen sitter i skuggan och visar bättre hur det är.

 


Ett urklipp av fågeln

 


Men nu det vanliga, påtår, jag dricker åt fullkornsvete för mycket kaffe men vad ska man eljest göra. Enda nöjet just nu (ska inte gnälla på någon men vill så gärna).

Av Jan Sandström - 21 februari 2013 15:22

Med en temperatur på +4,1° straxt före 2 så fick man en förkänning ocm vad som komma skall.

Åtminstone kan man ju hoppas på att det kommer varmare tider.

Men då kommer ju även pollensäsongen med det eländet och i år vägrade läkaren ge mig den medicin jag använt i många år utan skrev bara ut vanliga pollenpiller som hjälper sisådär. Så jag får förbereda mig på en jobbigare vår än jag haft senaste 10 åren (minst).

Jag får väl stänga in mig i ett rum med en luftrenare när det blir som värst, mellan maj och augusti. Har ju även gräsallergi så när en granne klipper gräset får jag väl gå in.

Av Jan Sandström - 21 februari 2013 09:50

Ny dag är det och bekymmer kommer det säkert att bli på ena eller andra sättet.


Det är varmare nu efter en riktigt kall natt, Vi hade -18,6° vid midnatt men nu är det bara -2,1°

 

Det är en aning gråmulet men ändå inte så tunga moln.


Numöret är en aning bättre emellanåt, men bara ibland.

Kom att tänka på en strip jag har av Dagobert och Blondie.

Hittade inte igen den men Dagobert är på dåligt humör och Blondie serverar saft i hängmattan då han säger att hon förstörde de bästa dåliga humör han haft på länge. Tror jag har den på anslagstavlan i stugan.

Men jag hittade några andra roliga stripar.


En liten pik till Inger.

 


Som jag.

 



Också som jag.

 


Men nu blir det påtår, godmorgon.



Av Jan Sandström - 20 februari 2013 21:38

Det blev kallt i kväll.

-17,3° just nu men straxt får jag krypa isäng.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 13:31

När lille Filip en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks med pappas snopp.
Filip undrade på barns vis vad det var som försegick.
Hans mor fann sig snabbt och svarade:
- Jo, du förstår pappa har blivit lite rund om magen den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom...
Fadern log generat men lättad över hustruns kvicka svar.
- Det är ingen ide, sa Filip, Så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen...   

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 11:37

SVT1, 12:25 Cat Ballou skjuter skarpt


(Cat Ballou) Amerikansk långfilm från 1965. Komedisuccén som tog biopubliken med storm. Jane Fonda spelar en vacker kvinna som behöver en hårding som skyddar hennes mordhotade far... Regi: Elliot Silverstein. I rollerna: Lee Marvin, Jane Fonda, Michael Callan, Dwayne Hickman, Nat King Cole, m.fl


IMDb

Cat Ballou skjuter skarpt (1965) Poster


Kanske kan en bra western få mig på lite bättre humör.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 11:05

När jag ändå är på gång så VARFÖR ska P4 Västerbotten envisas med att köra en trummaskin i bakgrunden när de pratar?


Av Jan Sandström - 20 februari 2013 10:52

Ska lägga till att jag inte haft något emot samer och inte kallat mig rasist men nu vete fan om jag inte ska bli rasist ut i fingerspetsarna. En selektiv rasist.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards