jans

Alla inlägg under februari 2013

Av Jan Sandström - 27 februari 2013 10:04

Men det är varmt, med grå menar jag himlen för det är helmulet.

+6,3° har vi och det var varmt hela natten så vi som ven fönstret öppet till Gunnars glädje då han kunde komma och gå som han ville.

När han var blöt och trött kom han och lade sig mellan mina ben en stund till täcket sugit upp fukten då han smet ut igen på nya äventyr.

Det är isigt och halt ute på vägarna så ta det lugnt och försiktigt idag.

 


Och jag blir bara så irriterad på Radio Västerbotten    som envisas med att köra dunkande trummor i bakgrunden/förgrunden när de pratar, och det verkar sprida sig som virus för nu är det mer än bara efter nyheterna hel timme.

Det är väl Lisa som infört det.


Av Jan Sandström - 27 februari 2013 01:41

...att sova med öppet fönster.

Av Jan Sandström - 26 februari 2013 21:45

Nu när larmen haglar som en hagelskur över oss att det är hästkött i var och varannan produkt i affärerna undrar jag.

Är det verkligen hästkött i hamburgerköttet?

Eller är det något annat kött man får där?

Av Jan Sandström - 26 februari 2013 21:12

Nu har jag fått hem reningsverket men behöver sand till det, 15kg ungeför eller minst.

Har scannat nätet för att hitta sand i Umeå men det verkar svårt OM inte Jula får in i under våren.

Eljest kanske man kan åka till Ö-vik eller Skellefteå där Folkpool har butiker.

 

Fin sand från swim & fun


 

Sand från Jula


Av Jan Sandström - 26 februari 2013 18:45

Det blev pengar över efter att jag betalat räkningarna.


Måste ha glömt bort några någonstans.

Av Jan Sandström - 26 februari 2013 10:17

Nu är det dags igen att betala det man är skyldig och jag tycker inte det va så länge sedan man gjorde det.


Men det är varmt ute och ska fortsätta vara så en tid till så nu kanske snön sjunker ihop en del.

+4,8° i skuggan och solen skiner men det blåser. 6-9 m/s och en västlig vind, inte så skönt i stugan men nu är jag ju inte där.

 


Av Jan Sandström - 25 februari 2013 21:36

Kanske inte nu men den kommer, det spås i alla fall varmare väder framöver enligt YR.

 

Av Jan Sandström - 25 februari 2013 17:27

Tänkte att jag skulle åka till Maria en stund i kväll, laddade upp ordentligt och ringde.

Men hon ska tapetsera eller måla hos dottern som flyttade i helgen.


Nåja jag kan ju göra kaffe här hemma och ta det lugnt, det har jag ju van att göra.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards