jans

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 21:38

Det blev kallt i kväll.

-17,3° just nu men straxt får jag krypa isäng.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 13:31

När lille Filip en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks med pappas snopp.
Filip undrade på barns vis vad det var som försegick.
Hans mor fann sig snabbt och svarade:
- Jo, du förstår pappa har blivit lite rund om magen den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom...
Fadern log generat men lättad över hustruns kvicka svar.
- Det är ingen ide, sa Filip, Så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen...   

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 11:37

SVT1, 12:25 Cat Ballou skjuter skarpt


(Cat Ballou) Amerikansk långfilm från 1965. Komedisuccén som tog biopubliken med storm. Jane Fonda spelar en vacker kvinna som behöver en hårding som skyddar hennes mordhotade far... Regi: Elliot Silverstein. I rollerna: Lee Marvin, Jane Fonda, Michael Callan, Dwayne Hickman, Nat King Cole, m.fl


IMDb

Cat Ballou skjuter skarpt (1965) Poster


Kanske kan en bra western få mig på lite bättre humör.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 11:05

När jag ändå är på gång så VARFÖR ska P4 Västerbotten envisas med att köra en trummaskin i bakgrunden när de pratar?


Av Jan Sandström - 20 februari 2013 10:52

Ska lägga till att jag inte haft något emot samer och inte kallat mig rasist men nu vete fan om jag inte ska bli rasist ut i fingerspetsarna. En selektiv rasist.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 10:44

Läste i tidningen att staten betalat ut två miljoner till rennäringen för att dessa varit ute och försökt skydda sina tamdjur mot varg.

Va   är det för något?

Är det inte samernas renar så då får väl de sköta om sina "tamdjur" på egen bekostnad men nej, de låter djuren springa fritt och härja runt på åkermark och i hagar, okuperar E4 så att trafiken inte kommer fram.

Och då ska de få ersättning av staten för att skydda sina keldjur.

De har t.o.m fått ersättning för stödutfodring av sina djur.

Inte   får en bonde ersättning för mat till sina djur och skydda dem mot rovdjur får de göra själva utan ersättning från staten.


Är det inte dags att staten tar över hela rennäringen för det verkar ju vara staten som ändå står för utgiften, men vem tar hand om inkomsterna?


Inte undra på att människan ser snett på denna folkgrupp som kallas "lappen".


Nä kaffe så att inte blodtrycket gör över styr alldeles.

Av Jan Sandström - 20 februari 2013 10:01

Vädermässigt är det en strålande dag med blå himmel och strålande sol.

 

Vi har -10,5° men bara för en halvtimme sedan var det -14°


Det är så att man ser fram emot en stund ute på altan när det börjar bli takdropp och mysigt.

Men idag tror jag inte det blir så, det är lite för kallt ännu men vem vet hur vi har det i eftermiddag.

Fast prognoserna säger att först i morgon ska det bli mildare temperaturer.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards