jans

Alla inlägg under april 2013

Av Jan Sandström - 10 april 2013 11:06

Nu har vi haft besök av en försäljare kan vi säga av fönster och fått en första offert.

Det blir dyrt men ändå inte dyrare än vad jag kalkylerat med själv. Under 100 000 kommer vi då undan med.

Soligt och fint idag med en temp på +1,3° och jag ska straxt iväg till Peter och Anna. De vill ut och kolla på några möbler.

 

Så det dröjer säkert några timmar innan jag är här igen. Inger, Maria och katten håller koll på varandra.


Av Jan Sandström - 9 april 2013 14:22

SVT1 14:35--16:20 Karl för sin hatt (1940)

 

Handling:

Stockholmsflickan Gun Bergström tappar bort sina kamrater under en skidfärd i Jämtland, råkar ut för ett olyckstillbud och vrickar ena foten. Den skäggige skogsmannen Ola Hansson tar hand om henne och när de skiljs lovar han att hälsa på henne i Stockholm på hennes födelsedag. Tillsammans med sin farbror Stor-Ola Hansson kommer han på födelsedagen och blir bjuden kvar på middag i det bergströmska hemmet. Där är också Guns uppvaktande kavaljer Krister...

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

Av Jan Sandström - 9 april 2013 11:59

Fast det nu är mitt på dagen.

Har sysslat med lite av varje men mest fastnat i en fönsterkatalog vi fick med posten.

Nu är det varmt säger Maria men +1,8° kanske är varmt för vissa.

Sol från en blå himmel och det mesta av den snö vi fick har töat bort.

Men bilden tog jag vid ½11 då jag gick förbi datorn.

 

Nu lunch, bruna bönor och falukorv, enkelt att laga, böner från strumpa och korvskivor på en tallrik, 2 minuter i micron och klart.

Av Jan Sandström - 8 april 2013 16:52

Varför ser inte en moppe ut som en moppe ska, som den såg ut på 70-talet och början av 80-talet.

Zündapp och Puch Dakota.

   



Jag ska försöka få dit en univerial cykelväxelwire som gaswire och det är trångt som i f----an.

Och med mina smidiga fingrar funkar det inte alls.

   

Sprängskiss över förgasaren till en Boatian BT50QT-9 Classic

 

 

Själv hade jag en "Monarscoot" med HVA motor, Flintamotorn med den fyrkantiga cylindern.

 

Den såg ut exakt så där, nästan för man ville ju piffa till det man hade.


Av Jan Sandström - 8 april 2013 09:10

Vaknade utsövd, inger i sängen bredvid och Gunnar kom upp och satte sig mitt mellan oss och ville bli KLIAD.

Han satt och blundade men så fort Inger slöt ögonen sa han till, hur 17 han nu kunde veta det.

Vädret är finare enligt mig, solen skiner från en blå himmel men det är ännu -2,7° i skuggan, taktempen står på exakt 0°.

 

Men moppen    drog jag frivilligt ut från köket då den börjat lukta bensin.

Får väl försöka montera en wire utomhus eller så drar jag in den då det blir dags. Det är ju ingen direkt överhängande brådska med det.


Nu ska jag bara väcka smådjuren efter att ha gått igenom några nätsidor.

Av Jan Sandström - 7 april 2013 16:32

...kanske även det andra fungerar.

Inger har inte sagt något om det så då kanske jag kan ta in hojen i sovrummet.

 

Den fryser säkert där den står med snö på sig.

Fast Gunnar är lite fundersam på vad jag gjort. Jag håller så sakta på att försöka fixa gaswiren på Anders gamla moppe som nu Peter använt, jag funderar på att ha den i stugan.

Av Jan Sandström - 7 april 2013 15:10

Varför kan jag inte göra det jag tänkt, söndag ska ju vara vilodagen ändå gick jag ut, drog igång snöslungan som visserligen startade som den där evighetsmaskinen, som ett kick.

Men sedan köra bort snö och även grannens.

Så inte känns det bättre i gammkroppen just nu.


Men "en klen hjärna ger ju starka ben" sades det, jag vill påstå att en klen hjärna ger onda ben, och händer m.m

Av Jan Sandström - 7 april 2013 12:33

Eller det är lite ljusare ute och Maria har gått ut för att skotta, hon är snäll hon.

 

Fast jag sa att plogkanten tar vi med slungan sedan så har hon baxat undan den för hand.


Set reklam för en tandborste men varför kan inte folk i reklamen borsta tänderna på rätt sätt?

De borstar upp och ned när man ska dra fram och tillbaks. Men det är deras problem.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards