jans

Alla inlägg under april 2013

Av Jan Sandström - 14 april 2013 12:49

Så härligt det blev idag, snacka om att få ladda battetierna.

Även om vi sitter påklädda så skvalar det från vattnet som tinar på taket, fåglarna kikar in i holkarna för att se om det passar att bygga bo där, hade tänkt rensa eller se över holkar idag men det får jag nog låta bli, vill inte störa de små liven.

Det är blåmesen som kikar in i holken till höger på bilden. Där brukar vi ha flugsnapparen men den har inte kommit hit ännu. Men nu kom en fågel och kanske det var en snappare, såg lite dåligt med dataglasögonen.

 

Inger har bänkat sig i solen och lyssnar på ljudboken, jag ska snart ta min bok i lurarna och sova en stund.

Av Jan Sandström - 14 april 2013 09:31

Nu verkar mobilerna fungera igen här uppe i ödemarken.

Av Jan Sandström - 14 april 2013 09:09

Så var det morgon igen och idag skiner solen, det är plusgrader och fåglarna tjattrar och sjunger i träden.

Det är bara så härligt här i stugan fast frukosten intog vi innomhus, men senare blir det ute OM det nu inte blir sämre väder.

Jag har inte kollat prognosen ännu.

 

Det är inget UFO som vobblat fram över bilden utan telefonledningen som blev knasig då jag förminskade bilden.

Onödigt att ladda upp fullstora bilder via mobilen.

Men än är det ganska mycket snö på ängen fast snart ligger bordet och grillen i solen, bilden nedanför.

 

Bara att skotta bort lite från trallen mellan och runt bordet så blir det väl där vi sitter och läser.

Mitt jobb idag är att mäta upp badtunnan ordentligt så att jag kan planera, rita ny sittbänk och var slangarna till reningsverket ska sitta.


Men nu blir det påtår, varför dricker jag ännu mer kaffe då jag är i stugan, kan det bero på att det blir så gott av kallkällvattnet som håller en temperatur straxt över fryspunkten när man spolat ordentligt.

Av Jan Sandström - 13 april 2013 19:44

Vi sitter och ser ett program om tevägen och nu hur de fraktar sig över en strid flod på en "linbana".

Men det har varit en riktigt grå dag om man ser på vädret.

Det blir mycket TV-tittande när man är i stugan, saknar bara kisse som skulle fått ligga här på soffan och sova.

Av Jan Sandström - 13 april 2013 09:29

Till Maria som är hemma och vaktat katten kan jag säga att vi har dålig mobiltäckning.

För att inte säga usel OM man nu får någon kontakt.

Men data verkar fungera felfritt.

Ja det gäller även er övriga som kanske försöker ringa oss, det är inte ovilja att svara eller att vi avskärmat oss helt och hållet med att sänga mobilerna.



Av Jan Sandström - 13 april 2013 09:21

Vad man sover gott här i stugan fast sängen inte är den bästa, måste bero på syrebrist   

Men vintern har inte släppt sitt grepp här för det är ganska mycket snö på vissa ställen fast temperaturen ligger rätt även om den kunde vara högre, +2,9 var det för en stund sedan men den stiger stadigt, fast sakta.

 

Vägen är på oskuggade ställen bar och ganska lerig, som det brukar vara.

Men än dröjer det innan jag fyller badtunnan.

 

Av Jan Sandström - 12 april 2013 16:03

Det är en viss prisskillnad på fönster med arbete.

Basökte ju Beijer bygg och jag var tvungen att ringa upp han och fråga vilka fönster han räknat på, om det var begagnade tvåglas   

Men det var moderna treglasfönster som har skapligt bra U-värde på 1,2.

Jämfört med andra företag som säljer hela paket får jag själv köpa fönster och anlita snickare men det skiljer runt 20 000:- alltså billigare om man ornar lite själv.

Så tar vi det alternativet blir det nya fönster i stugan också.

Av Jan Sandström - 12 april 2013 10:04

Min läkare (Mats Cullman) på Dragonens hälsocentral (eller vad de nu heter med nya ägare) vägrar skriva ut den medicin som fungerat klanderfritt i många år.

Varför vet jag inte men gissar att han är köpt av något annat företag.

Förr fick jag en spruta med Depo-Medrol och sedan var det klart hela våren. Innan jag fick den kökade jag piller, nös, snorade och kliade så ögonen var röda.

Men sprutan försvann problemen.

Nu har jag fått de gamla Aerius jag åt tidigare samt

Betapred (Defiante Farm.) Dölj information...

tablett, 0,5 mg, 30 st, stripsförp. varunr 007997

Dosering: Krossas och löses i vatten. 4 tabletter dagligen i max 5 dagar. Vid behov. Vid svåra allergiska besvär.


Jag som har besvär hela våren och sommaren ända till slutet av augusti.


Hur fan har han tänkt att det här ska fungera,

 

jag får gå i ide i matkällaren.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards