jans

Alla inlägg under april 2013

Av Jan Sandström - 21 april 2013 09:37

Bara så trött och en tinnitus i höger öra som tjuter av bara den. Slagit lock har det också så när parakiterna väcktes skriker de en hel del och det känndes.

Men sol och moln och skapligt varmt ute, 9,4°

 

Av Jan Sandström - 21 april 2013 09:12

Jag har inte vaknat ännu så det dröjer en stund innan första inlägget kommer   

Ska bara väcka husdjuren först, sedan jag själv med en till kopp kaffe..

Av Jan Sandström - 20 april 2013 17:53

4 bilder på hur det ser ut i våra fönster och på rumsbordet.

 

Sovrumsfönstret, övre och nedre bilden. Man ser snart inte ut och katten har ingenstans att sitta  

Inte heller kan vi ha fönstret öppet nattetid för dessa skötebarn hon har.  

Övre bilden är i rumsfönstret men där har faktiskt katten en plats till höger, nedanför är rumsbordet.  

Det hela kommer säkert att bli något hundratal krukor ute i trädgården och på altanerna till sommaren.

Ganska fint och mysigt men pelargonerna tycker jag inte om, de luktar illa och så är jag allergisk mot dessa.

Tagetes är också blommor man bara ska se på, de luktar skit.

Av Jan Sandström - 20 april 2013 17:16

Så fort snön drar sig tillbaks spirar det i landet.

 

Av Jan Sandström - 20 april 2013 14:37

och jag har sett en Star Warsfilm, nr IV eller 4 för den som inte behärskar romerska.

Men det blåser ute och det såg jag om inte annat på vindmätaren som hade sin skugga på altantaket.


 

Av Jan Sandström - 20 april 2013 11:15

Det flög förbi en fågel men det gick fort, det enda jag noterade var vingarnas form och när jag sökte på Sparvhök dök en liknande bild upp.

Den hade vingar som gick bakåt som den vänstra fågeln. (men det var ingen svala)

Jag tror vi har haft sparvhök här i krokarna så inte otroligt det var en sådan. 


Jag kan inte se den på den här bilden så då hann den bakom förrådet för det skedde just när jag tänkte ta en ny bild av trädgården.

 

Men en sådan här dag saknar jag inglasat för det blåser kallt ute även om temperaturen visar 6,8° hoppade just upp till +7,1°


Av Jan Sandström - 20 april 2013 10:21

Jo angående modellraggningen utanför anorexiakliniken så låter det vansinnigt, faktiskt så vansinnigt att det nog är sant.

MEN.

Tänk en grupp (typ 8) som är emot det där med modeller.

De skaffar ett antal visitkort eller gör dem själva till något modellföretag och så ställer de sig utanför en klinik och snacka om att de gör dålig propaganda mot modellföretaget. Det ger säkert mer uppmärksamhet än att gå runt utanför entrén med plakat.


Det va bara en fundering.


För övrigt önskar jag alla som drabbas av ätstörning ett snabbt tillfrisknande från den lömska sjukdomen.

Krya på er tjejer (för det är mest tjejer som drabbas). Killar drabbas av något annat, gymsjukan.

Av Jan Sandström - 20 april 2013 10:12

Jag vill ha in offerter på vem som är billigast eller betalar mest för att byta däck på bilen.
 
För att jag ska få något kommer jag att skicka ett mejl till vissa utvalda personer.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards