jans

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 10 maj 2014 09:47

Lördag den 10/5


Igår åkte vi hit till stugan, såg lite TV medan vattnet värmdes i tunnan och straxt före 22 hoppade jag i och Inger lite senare.

Det blir så när vi duschar efter varandra.

Så skönt det var och det kom några regndroppar under tiden vi låg där.

Det blåste så träden vajade men stugan låg i lä.

Men det blev lite för varmt eller om det är någon infektion jag har i kroppen.

Mådde dåligt då jag duschade efter badet men det gick över.

Misstänker något åt ena bihålan för jag har haft ont i tänderna på höger sida, idag verkar det ha släppt, nästan i alla fall.


Trött efter badet och sovigt gott inatt, ingen katt som stört sömnen, tänkte stiga upp vid 6 men sov ändå frammåt 9-tiden.


Idag, grått väder där regnet hänger i luften men det blåser nästan inget här hos oss.

 

Det ryker fortfarande iur kaminen, locket sluter inte tätt så det sipprar in friskluft till elden.

Fördelen är att den håller underhållsvärme under natten för i morse hade vi 30 grader i vattnet.

Men man ser att röken inte blåser iväg ibland utan hänger kvar runt skorstenen som en boll.


Som jag sa, gråtrist väder med en temperatur på +6 grader och lite blåst här hos oss.

Kanske blir det ett besök hos grannen om hon inte åkt in till BB vilket väntas när som helst.


Så här ser trädgårdsbilden ut där vi är.

 


Även om jag inte kan jobba ute så finns det jobb här inne, allt för mycket egentligen.

Nu blir det melodikrysset.


Godmorgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 16 maj 07:56

Torsdag den 16/5   Igår åkte Inger in till Vindeln och jag stannade här med kisse. Kånkade och bar, drog på lilla kärran mellan förråden och fick undan lite. Letade en planslip jag har men inte hittade, tänkte till slut att den kanske var hem...

Av Jan Sandström - Onsdag 15 maj 08:58

Onsdag den 15/5   Igår åkte vi till Vindeln, släpvagnen var med och på den listerna till kattnätet på balkongen. Inger skulle gå på en aktivitet hon är med i och jag tänkte börja med golvet på balkongen. Men först förbi Coop där vi handlade l...

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards