jans

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Jäkla strul.

Av Jan Sandström - 8 juni 2015 12:41

Började så storartat med att kolla igenom lilla blå   och köra backupp på mejlkonto och mejl samt lite annat.


Sedan tänkte jag installera om XP på den och frågade ungarna hur jag skulle göra, kolla nätet sa de bara.

Så jag sökte på nätet och upptäckte att det knappast finns att få tag på Windoxs XP längre och en enkel fil att bara kopiera till ett USB-minne.

XP är liksom utgånget nu för tiden så tursamt nog hade jag inte börjat formatera om C-disken utan bara D:

Så nu har jag varit inne och avinstallerat ett antal program och kört rensning hit och rensning dit och faktiskt fått en del fritt utrymme.

Men planerna på att slå ihop C och D gick inte, jag får fortsätta ha två diskar för jag ids inte lägga ned mer jobb.

Nu har D: formaterats klart.


Inger har stuckit iväg och börjat jobba igen efter en tids ledighet, kom inte ihåg att hon skulle börja idag så någon MC-tur blir det inte.

Maria och Tomas har studkit iväg med bilen och ska lämna av Sara på flyget, Tomas ska till Universitetet sedan kommer Maria hem och åker till stugan då hon lastat det hon ska ha med.


Jag ska inta soffan med ljudboken tills det är dags att ta min mdicin, sedan börjar matinéfilmen.

Fast å andra sidan kan jag ju sätta mig ute på altan för det har blivit varmt, 15,1° på norrsidan utanför fönstret så på andra sidan kanske det är skönt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards