jans

Alla inlägg under juni 2015

Av Jan Sandström - 17 juni 2015 13:59

Här hemma kom jag på eller upptäckte att jag glömde min axelväska med plånbok och annat nyttigt.
Lite etanol i bilen men jag kunde ju ta MC:n

Då jag tidigare sågat på bilplatsen var hojen full av sågspån så jag spolade av den.

Klädde mig och tänkte först stugan och sedan Vännäs med svågerns badbyxor.

Då startar inte fanskapet, tomt batteri.

Men det regnar säkert i väster.

Och det blir skönt på altanen med kaffe, bullpåse och boken.

Av Jan Sandström - 17 juni 2015 09:33

Onsdag den 17/6

Igår gjorde jag i ordning takstegen och Harry lyfte upp den på taket.
Harry fräste landet och Inger satte potatisen.
Badade i tunnan, såg på tv.
Gunnar tog några möss.

Gick isäng sent, läste, fick smörja med Voltaren då det värkte i lederna, det gör det nu också.
Gunnar låg hos oss hela natten tror jag.

Vi steg upp vid halv nio.
Frukost ute på frukostplatsen och det är fullt liv på fåglarna i skogen. Nästan så det gör ont i öronen.

Och det BLÅSER INTE. :-D
Solen skiner och det är små molntussar på himlen.
Men bara 11 grader i skuggan, i solen är det varmt och skönt.

Granarna har ljusgröna skott och det är hopp om livet.

Gunnar är ute i skogen någonstans och när han kommer hem ska vi åka hem till stan igen.

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 16 juni 2015 20:52

Jag ser på tv och Gunnar sover bredvid mig i soffan.

Det är jobbigt att sova.

Inger klipper gräset och sen kanske vi tar ett bad i tunnan, jag och Harry har ju redan badat en timme.

Av Jan Sandström - 16 juni 2015 20:04

Nu har vi fått upp stegen och jag hade räknat helt rätt på vinkeln så den ligger som fastskruvad på taket.

Nu återstår att se om sotaren godkänner den.

Harry och Inger hjälpte till men Harry gjorde mesta jobbet. Fräst potatislandet har han också gjort medan jag satt inne och såg matinefilmen.

Nu har Inger strax satt potatisen.

Jag har värmt hennes te men hon vill säkert dricka det ute i den fina kvällen och nu är gästarbetarna på väg hem.

Av Jan Sandström - 16 juni 2015 14:05

Nu har jag kapat och svetsat ihop den igen, men i vinkel som taket, hoppas jag att det är.
Nu ska jag bara ha några som kan lyfta upp den.

Gunnar ligger bara och spanar efter möss.

Av Jan Sandström - 16 juni 2015 09:53

Matiné: Mord, lilla vän - SVT1 i eftermiddag någon gång :-/

Svensk thriller från 1955. Reporter Mattsson på Kvällsbladet får i uppdrag att forska i herrsällskapet "Sjöbjörnarna" och dess förehavanden. En av medlemmarna, Lasse, dog i en båtolycka efter sällskapets midsommarfirande i skärgården. Lasses nära vän Maria anser att olyckan inte är utagerad. När Mattsson söker upp Maria är hon död efter att ha fallit från sitt fönster. Mattsson hittar ett avskedsbrev i hennes lägenhet. Regi: Stig Olin. I rollerna: Stig Olin. Inga Landgré, Ingvar Kjellson, Torsten Lilliecrona, Peter Lindgren, m.fl Textat sid. 199 4:3-format

Av Jan Sandström - 16 juni 2015 09:33

Tisdag den 16/6

Igår åkte Maria med bilen och vi fick en ny vindruta insatt.
Sedan åkte jag och Inger till stugan och Gunnar följde med.
Han trivs nog här och han tog minst en mus.
Vi badade i tunnan men gick ut lite för tidigt för vattnet höll inte mer än 33 grader i början.
Det blåste även ganska kallt.

Läste boken innan jag släckte lampan.
I sängen hade jag både Inger och Gunnar som jag tror låg inne hela natten.
Han är så otroligt kelsjuk här i stugan.

Idag ska svågern Harry komma och köra jordfräsen så Inger kan sätta potatis och grönsaker.
Jag ska fippla på med takstegen och försöka få den att passa på det här taket.

Det blåser en nordvästlig vind och tidvis hård.
8-10 grader och halvmulet.

Väderstationen i stan finns på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se och klicka vidare.

Kanske blir det mer kaffe innan jag går ut.

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 15 juni 2015 22:45

Men det blåser och var rackarns kallt i luften.
Det kom mörka moln och det tvärblåste så det gick vita gäss på vattnet i tunnan. :-P

Men Gunnar har gjort natt och drömmer om att han fångar möss.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards