jans

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 25 september 2016 15:19

Söndag den 25/9


Igår en lite småkall dag som blev bättre frammåt eftermiddag och kvällen.

Jag pysslade på här ute, bytte olja i gräsklipparen, justerade stödhjulet på släpvagnen och köpte en ny släpvagn.

Inte riktigt det senare men en gammal begagnad släpvagn på nätet men jag har ännu inte gjort upp affären och hämtat det.

Det är Anders som är intresserad av ett släp nu när han blivit husägare men vill inte han ha det kan jag behålla det själv då det är lite större än min nuvarande som jag haft sedan början av 80-talet.


Det blåste lite småkallt och jag blev frusen och gick in en stund, hann sova lite på soffan, en höneblund.

Efter det packade Inger ryggsäcken och vi gick iväg en sväng förbi Tomas och Josefin som håller på att totalrenovera ett hus på väg hit upp.
Som josefin sa kanske det skulle ha varit billigare och enklare att bara knuffa ikull det gammla och bygga nytt men det har sin charm med timmrade väggar blandar med modernt och de får ett fint hus när det är klart.


Inget kaffe där men det hade vi med oss och på väg hem gick vi en avstickare efter en äng och ut i skogen.


Det blev ett långt uppehåll i inlägget då vi hastigt gav oss iväg till Vindeln för att ev. köpa släpvagn men det var en annan köpare där som fick ta den.

Och bilderna jag satte på uppladdning blev det inget av men de kommer senare.

OM det blir några bilder för nu fick jag svaret att jag inte lagt upp några den här månaden.


Hur som helst hade Inger glömt muggarna så jag fick dricka kaffe i locket och inger sitt te ur pannan men det gick det med.


 Vi letade oss hem och det blev det middag TV och bad i tunnan.


Gunnar upptäckte en främmande katt här ute så han beslöt sig för att jaga bort den och det lyckades han med.

Och Maria, det var inte miniTristan.


Katterna gick ut en sväng på kvällen och sedan hade jag stängt fönstret då det var lite kallt inatt, men inte frost.

Klockan 6 när jag tog min medicin öppnade jag fönstret och båda två gick ut en sväng


Senare steg vi upp och mina värden för dagen blev 6,4 mmol och vikten 81,1 kg


Vi åkte hastigt till Vindeln för att köpa en släpvagn men som jag sa blev det inget, synd för den hade varit värd pengarna även om det behövdes en del jobb på den.

Därefter åkte vi ned till Prästgården i Tavelsjö där det blev räkmacka och kaffe samt att vi gick runt och tittade.

Ingers bror P-G var inte hemma så vi åkte till näst bror i Varmvattnet som var hemma och det blev mer kaffe och nu är vi här hemma igen och kisse har fått komma ut.

Inger har gått ut i skogen för att plocka lingon och jag ska ta min promenad om en stund.

Det strular med bilder till bloggen så det blir ingen just nu.


Med det säger jag godeftermiddag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards