jans

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Jan Sandström - 6 maj 2016 22:16

Och fredag dessutom men det spelar ingen roll för mig som har alla dagar likadana.


Hör och häpna men jag tror att min ischias håller på att ge med sig, men man ska ju inte rop hej förrän man...

Men det känns aningen bättre men det gjorde det ju häromkvällen också, i förrgår och så återkom eländet.


Men nu är jag klar för sängen, på riktigt men jag är less på att ligga här mest hela tiden.

Vill ju ligga på soffan också och se på TV.


Nu får vi sov med öppet fönster men än får Tristan hålla till här hos mig.

 

Jag tror att han jagar smflugor eller så är det spöken han ser bland Ingers blomplantor

och bakom elementet.


Nu ska jag se om det finna någon film att titta på.


Gonatt. Så får jag se hur det är i morgon med nervststemet. 

Av Jan Sandström - 6 maj 2016 16:31

Men det är kallt i vattnet så jag gör det i sängen.  


Jag har stretchat och tränat idag samt varit uppe och rört på mig fast det tidvis gjort så ont att det svartnat för ögonen, men då fick jag dra upp mössan igen 


Nä det har varit nära att jag skulle svimma fast jag har nu dubbel dos smärtstillande i kroppen. Problemet är att de tabletterna är för lederna.   


Men jag hittade en kil bild på Facebook.

 

Av Jan Sandström - 6 maj 2016 12:10

Han vill inte att jag blundar och lyssnar på ljudboken.

Av Jan Sandström - 6 maj 2016 11:32

Fredag den 6/5

Vem fan uppfann ischias?
Jag har god lust att strypa den personen med sin egen ischiasnerv.

Igår låg jag hela dagen, nästan men tidvis kan det kännas riktigt bra och då försöker jag stretcha och mitt på dagen gick jag ut och satte mig i solstolen.
Varmt och skönt och Inger cyklade till jobbet.
Men efter en stund började det skära i skinkfläsket och hur jag än försökte fanns det inte någon avslappnande ställning.
Så jag gick in till sängen.
Eftermiddagen var ond,i ändan, men jag försökte röra på kroppen.
Ställningen som rekommenderas klarar jag inte av fullt ut, är ju liksom lite stel och har dåliga knän av min reumatism.
När Inger kom hem bet jag ihop och gick omkring och stretchade av ren envishet.
Fast det gjorde jävulskt ont men jag gjorde mig två goda mackor och kaffe fast klockan var över 11.

Men jag kom tillbaka till sängen där jag började se en film om Hitler som återvänder. Men orkade inte se klart filmen då jag var trött.
Värken hade lindrats och jag somnade.

Sov gott inatt och Gunnar var snäll och lade sig på sidan av mig.

Hade ont i morse då jag troligtvis legat statiskt still, hade inte ens varit uppe och kissat.
Så det var lite kämpigt att stiga upp för att kolla blodsockret som var 7,1
Men jag fikade ju sent igår kväll.
Vikten rasar dock, skönt att det är något positivt med eländet, jag vägde 88,5 kg och då hade jag inte lyckats kissa.

Men nu har jag både fått frukost, kissat och duschat.
Maria har då inga problem med att höra att jag levde i duschen.
Nått så jävulskt ont det gjorde men skönt att få tvätta av sig och så gjorde jag kaffe innan jag tog mig tillbaks till sängen där jag nu ligger och knappar på mobilen.

Telefonen ringde och det var från Peter som har bilen på verkstad. Handbromsen har trilskats och med service ska det kosta mycket, han undrade om "banken" kunde föra över lite kronor och det måste man ju som pappa göra.
Tänk vad smidigt att bara kunna göra det direkt med mobilen.

Idag ska jag stretcha och ta det lugnt emellanåt för jag får inte överdriva då man lätt får andra problem enligt nätet.

Det är inte lika fint väder idag men ändå fint så jag skulle vilja sitta ute en stund, kanske kan det gå.



Gunnar ligger ute och sover gott.

I stugan är det också fint.

Badtunnan skulle kunna vara underbart att få krypa ner i och utföra stretchövningar i tyngdlöshet.

Men jag skulle inte klara av en bilresa dit.

Temperaturen ute är det och du får kolla webbsidan om det intresserar.

Maria stack ut för att springa, sedan lagar hon mat.
Jag ska ta en höneblund.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards