jans

Alla inlägg den 24 november 2019

Av Jan Sandström - 24 november 2019 08:45

Söndag den 24/11


Igår gick jag upp på taket, tog ned givarna till väderstationen och gjorde en enkel rengörning av kontakterna.

Skruvade ihop och satte upp igen.

 

Men inte blev det bättre för det.

Senare igår kväll startade jag om allt innan jag gick isäng. Men den funkade ändå inte i morse.


Det blev en sväng ut till Stöcksjö och han hem innan trafikolyckan i Stöcksjökorsningen. Nåja jag passerade en timmme innan den hände.

Här hemma blev det en vanlig dag med småpyssel och datorn.

Inger hade timmar och Erik kom förbi så jag fick lite hjälp med datorerna. Nu funkar dom fint igen.


Film senare på kvällen och en med Jerry Lewis, eller det blev två fimer.

Tidigare under dagen fick han rulla på här på sidan om och jag slötittade och pausade då jag gjorde annat.


Gick isäng och har sovit gott med öppet fönster.


Upp ganska tidigt, redan vid 7 var jag uppe.


Senare idag ska jag åka till stugan och kommer att ligga över där för tidigt omorgon kommer Norrlands Kyl och värmepumpar och ska kika på min pump som vibrerar och har visat sig slå ifrån lite sporadiskt.

Så idag ska jag plocka ihop lite grejor som ska upp till stugan, lika bra att ta med sådant när jag ska dit och så får jag se hur mycket jag hinner/kan göra när jag är där, det beror lite på vädret för jag behöver stå ute och slipa och såga.


Tidigare prognos var skapligt varmt och fint väder men nu är det halvdant och ev lite nederbörd.

+2,5° utanför fönstret och grått.

Väderstationen visar, ingenting och jag funderar på att ta in givarna och gå igenom dem ordentligt eller så blir det för evigt nedtagna. Jag får ju inte köpa någon ny station.


Bilderna ser då ut så här.

       

Och nu är det bara en månad kvar till Tomten kommer.  

 










Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards