jans

Alla inlägg den 23 november 2019

Av Jan Sandström - 23 november 2019 16:35

Nu tror jag det blir till att byta bil och köpa en Tesla.


Av Jan Sandström - 23 november 2019 14:44

Det kanske bådar gott med tanke på den globala uppvärmningen.

Men på förmiddan gick jag upp på taket, skruvade ned givarna. Tog ned hela maströret.

 


Sedan öppnade jag och rengjorde alla kontakter, skruvade ihop

 

och satte upp den igen.

Startat om flera gånger men får ingen kontakt mellan givare och stationen här inne.


Ska låta den stå en stund men det lovar inte gott så jag får nog börja titta ut genom fönstret.


Av Jan Sandström - 23 november 2019 07:55

Lördag den 23/11


Igår regnade det, och regnade.

Men tyvärr har min väderstation kraschat så jag har ingen aning om hur mycket det kom.

Fast det var kanske inte så mycke för det var mest ett stilla regn.

Jag gick i alla fall inte upp på taket för att kolla väderstationen.

   

Däremot kollade jag på sådana på nätet och den jag har säljs inte längre av Clas Ohlson, men den finns på andra ställen och är förbättrad så att den har solceller uppe på givarna.


Det blev vanligt pyssel här hemma och efter datorpyssel och middan blev det film.

Igår såg jag först The Caddy (Kuliga kumpaner) från 1953 och sedan Living It Up (Hur tokigt som helst) från 1954

Naturligtvis med  Dean MartinJerry Lewis.


Gick isäng efter att Inger kommit hem från jobbet och öppet fönster så jag har sovit gott.


Inger cyklade till jobbet och sedan släppte jag in Gunnar och steg upp.

Inget väder idag heller men jag ska se om jag kan komma mig upp på taket 

Konstigt nog får den in data men det är helt fel och går inte heller vidare till datorn och webbsidan.

 

Tiden får den inte heller in.

Kollade efter och det är 10 år i början av december sedan jag köpte stationen


Men nu är det lördagmorgon och det ljusnar så sakta fast kamerorna ser i mörker


+0,9° utanför fönstret och det ser blött ut men i stugan har det kommit lite snö.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards