jans

Alla inlägg den 6 januari 2021

Av Jan Sandström - 6 januari 2021 11:55

Gick ut en liten promenad och möts av det här  

 


Man stannar alltså och låter sin hund pissa upp på postlådan???  

Fast jag tror inte man tänker så långt.
Äverallt efter garot och gångvägar är det hundpiss och skit så jag tror inte man har så mycket att tänka med när man är ute med sin älskling.

Till och med min katt är förståndigare som gräver över det man gör.


Jag tror jag ska sätta galler runt nederkanten och nått litet elaggregat.

 

Och jag är inte ensam om att ha utsatts för det där.


I alla fall blev det en kort promenad då värken i tårna inte släppte så det blev bara runt kvarteret.

 

Av Jan Sandström - 6 januari 2021 09:16

Onsdag den 6/1 och trettondedag jul.


Ja då var det dags igen, att skriva något här.

Igår pyssel här hemma och det tar aldrig slut. Men satt en del i soffan och läste min bok skriven av Pierre.

 

Anders kikade in som hastigast och hämtade sitt förråd av insulin som legat i vårt kylskåp,

Några minuter efter att han varit här så ringde det på dörren och där stod Emil med sina föräldrar.

Jag fick laga Emils hockeyklubba, kapa lite upptill på kolfibern och limma dit en överdel och så hämtade Peter ned två klubbor från vindan. Vi fyllde på spolarvätska och så åkte dem iväg.

Jag skulle ta en kortare promenad men kom bara utanför dörren då astma slog till så det var inget annat att göra än att vända om och gå in igen.

Vet inte varför jag försökte för jag kände av det redan då vi fyllde på spolarvätskan.


Det fick bli soffan och så kom Inger hem lagom till matinéfilmen, men jag iddes inte se den i rummet utan hade den på sidan om i kontoret.

Tiden gick och det blev middag då vi såg 1½ avsnitt på 

Hjem til jul

Att det blev ett halvt avsnitt beror på att klockan blev 20:00 och Trettondagsafton.

Då sänds oftast från Fredriksdalsteatern och igår var det Hotelliggaren, en dråplig komedi med bl.a Eva Rydberg.

Men jag saknar Nils Poppe när han hade sina föreställningar.


Efter det såg vi klart om norskan som inte får till det och sedan isäng, med ljudboken och sova.

Jag har faktiskt sovit gott även om jag fått släppa ut Gunnar ett par gånger men inga problem att somna om.

Låg ändå kvar till åtta innan jag gjorde morgon och då var redan Inger på jobbet.


Igår bokade jag service på bilen och imorgon torsdag har jag fått tid efter lunch.

I övrigt kanske det blir middag hos Anders då Inger slutat.

Men idag kanske jag kan ta en promenad för det är inte lika kallt som igår, "bara" -5,9° utanför fönstret och, eller det kanske snöar lite lätt, grått är det i alla fall.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-01-06 09:45:10

Temperatur: -6,2 °C
Lufttryck: 1020,3 hPa och Steady
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -6,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,6 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 0,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-6,2 °C
Klockan:
09:44
Temp - Max:
-9,0 °C
Klockan:
23:50
Temp - Min:
-9,1 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-17,9 °C
Klockan:
05:39
Lufttryck - Max:
1022,1 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Max:
1025,2 hPa
Klockan:
00:30
Lufttryck - Min:
1019,9 hPa
Klockan:
08:50
Lufttryck - Min:
1021,7 hPa
Klockan:
23:37


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:08
Sol upp: 09:20
Sol ned: 14:11
Skymning: 15:22
Dagsljus: 07:14 tim:min
Dag längd: 04:51 tim:min

Morgondagen:

There will be 3min 47s more daylight tomorrow

Måne upp: -----
Månfas:
Last Quarter
Moon
Måne ned: 11:18


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och mina morgonbilder.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards