jans

Direktlänk till inlägg 30 april 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Tisdag 30 april 06:22

Tisdag den 20/4

och valborgsmässoafton

 

 

I DAG blir det ett stort 

  

till vår Konung Karl XVI Gustaf som fyller år.

Det blev ju helt galet då jag grattade igår.  

Hoppas bara att han inte läser min blogg. 


Men igår blev en vanlig förmiddag i Vindeln och efter förmiddagskaffe och senare lunch så packade jag ihop datorn och Inger matlådor och annat som skulle till stugan.

Lycka in i vår gamla bur som Gunnar hade då den är större, den mindre passar nog Alice bättre så vi byter med Anders.

Lastade bilen och jag åkte iväg men hann inte mer än till Systemet då Inger ringde, det var ju en kasse till med mat som skulle med så bara att göra en U-sväng och köra tillbaks och hämta.


Lycka protesterade lite då vi åkte men här blev hon nog glad över att få gå ut även om hon mest var utmed mig här inne.

Det regnade tidvis ganska skapligt så jag satt här vid datorn och Lycka låg på skrivaren och en brasa i kaminen.


Det drog ihop till middag och jag velade mellan pajen och fisken, men det blev paj och sallad.

Åt medan jag letade och startade en film och det blev nån krigsaction som inte var så speciell.


Senare blev det en gammal svensk film jag sett tidigare och visste att den var rolig.

Lycka sprang ut och in då hon inte låg utmed mig och sov på soffan.


Redan innan 22 gjorde jag mig i ordning för sängen och ringde Inger och vi pratade en stund innan jag återgick till ljudboken.

Släckte ganska tidigt då Lycka kommit in efter sista svängen ute och jag konstaterade att hon inte drog in nån mus eller annat.

Jag har sovit gott och hon har nog leget mest hela tiden vid mina ben.

Vaknade redan vid fem och kände mig utsövd men låg kvar nån halvtimme.


I DAG är det majbrasedagen så

     


Det ska eller spås sol och +12° idag så jag ska ta itu med gräsklipparen jag bytte olja på i bakaxeln och testköra den en stund, får väl knata iväg efter vägen en bit men inte så långt ifall den lägger av.

Kan ju testa om jag kan dra upp husvagnen   fast det är nog föga troligt att den skulle orka det.

Det finns saker att göra utomhus idag och jag får se om jag äter middag här eller kanske tar med mig den till Vindeln.

Det är ju majbrasa där som Inger tycker vi ska gå till och det kan ju bli trevligt även om det är en massa folk där.  

Men efter den åker jag tillbaks hit och till Lycka.

Inger stannar några dagar till i Vindeln med Alice. Ska vi döpa om henne eller är det ett bra namn på kisse?

 


Solen har då inte kommit fram ännu utan grått ute så det vete 17 om det blir som yr.no siar.

Men klockan är inte sju ännu så det kan bli.


Igår fick vi 8,1 mm regn här och som kallast i natt +,04° (klockan fyra) nu  har faktiskt tempen stigit till +1,4° utanför fönstret.

Jag har lite att göra här inne innan jag går ut.


Väderstationen säger +1,5° och 1,5 m/s ostlig vind så ganska skönt här ute antar jag men det kan dra genom carporten.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

         


Lite blå himmel där borta i väster.

 


Och fåglarna letar frön i allt på marken.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Av Jan Sandström - Torsdag 16 maj 07:56

Torsdag den 16/5   Igår åkte Inger in till Vindeln och jag stannade här med kisse. Kånkade och bar, drog på lilla kärran mellan förråden och fick undan lite. Letade en planslip jag har men inte hittade, tänkte till slut att den kanske var hem...

Av Jan Sandström - Onsdag 15 maj 08:58

Onsdag den 15/5   Igår åkte vi till Vindeln, släpvagnen var med och på den listerna till kattnätet på balkongen. Inger skulle gå på en aktivitet hon är med i och jag tänkte börja med golvet på balkongen. Men först förbi Coop där vi handlade l...

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards