jans

Alla inlägg den 28 december 2012

Av Jan Sandström - 28 december 2012 15:22

Ungarna tog en bil och slungan på släpen och drog till stugan för att skotta och fika (tror jag)

Jag har legat på soffan med ljudboken och katten och sedan får nöja mig med att hämta Anna på flyget ½5 för till dess hinner de nog inte hem.


Nu är det mörkt igen, tänk på sommaren så står solen högt den här tiden och man funderar på att åka till en badstrand   

Kollade väderprognosen och det är tydligen något oväder på gång, kanske det jag känner av.

På Hurtigrutten fick ju några fartyg söka hamn då det tydligen blåste/blåser där borta.


Av Jan Sandström - 28 december 2012 11:30

Det blir så fint i träden när solen skiner. Bara jag ine hade så   ont i kroppen.

Känns som att jag åkt genom en stenkross, minst.

 

Av Jan Sandström - 28 december 2012 09:12

Dagen gryr, mörkret flyr men det är kallt, -15,6°

 


Glömde säga i förra inlägget att mycket som talar för att jag är hemma idag är att jag har ordentligt ont i kroppen och det är inte bättre sedan förra inlägget.

Det skär som knivar i vissa leder, men jag bara måste ut och köpa lite till mina husdjur.

Fick ju inte tid för det före julhelgen, hade liksom inte tillgång till bilen då.


Nyårshelgen närmar sig och ni bojkottar väl detta med smällare och fyrverkerier.

Sånt är bara onödigt, vill man nädvändigtvis se kan man åka ned på stan (här i Umeå) där kommunen ordnar sådant.

För övrigt är det ju förbjudet för privatpersoner utan plisens tillstånd att använda fyrverkerier i tätbebyggt område.

 

Av Jan Sandström - 28 december 2012 07:49

Det är åka till stugan och skotta, nu när vi skiftade till vinterdäck på släpvagnen men det är bara så kallt.

-15° så det lockar inte direkt att åka dit för där är det säkert 5 grader kallare.

Sedan har jag en tid att passa i eftermiddag, Anna kommer med flyget och är det något jag avskyr är det att bli stressad.


Efter frukost och kaffe kanske jag beslutar något.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards