jans

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Jan Sandström - 7 december 2012 20:58

Ramlade in på en sida (den jag nämnde i ett tidigare inlägg) och hittade udda skodon.

Lägger in en bild här lite nu och då framöver.

 

Verkar vara risk för benbrott.

Av Jan Sandström - 7 december 2012 12:19

Vår lokaltidning Västerbottens Kuriren blir man verkligen less på.

I nätupplagan har de vissa regler om vad man får skriva i sina kommentarer men sedan gör de ändå som de vill.

Jag har skrivit inlägg som stoppas för att de strider mot deras regler men postar man samma text en stund senare under annan signatur går det bara bra.

En journalist påstod att VK inte tillåter svordomar, jag hade skrivit "f-n" och det gick inte.

På andra ställen svärs det hejvillt både till höger och vänster.

Jag fick inte kalla någon för dum men sedan godkänns både idioter och knäppskallar, men dum får man inte skriva.


Jag är inte ensam om att reagera på tidningens okonsekventa godkännande av kommentarinlägg.

För en tid sedan slutade jag skriva av den anledningen men kunde inte hålla mig borta från att skriva men nu är jag där igen och ledsnar på att skriva något.

VK har enligt mig och andra en tendens att släppa igenom kommentarer som inte motsäger det reportern säger i sin artikel hur saklig och rättvist det än är det man försöker säga.

Gillas det inte av den som kollar så ned i papperskorgen bara.


Men man kan ju undra varför ett inlägg godkänns då man skickar exakt samma text från en annnan dator (IP) och under annan signatur / E-adress.

Då får man ju tanken att det är jag som inte är godkänd.


Att få ett sådant här inlägg publicerat i tidningen är inte heller möjligt, tidningen godkänner helt enkelt inte sådant.

Jag har försökt så nu blir det här i stället.


Sedan att tidningarna idag har blivit mycket sämre än de var tidigare är något annat.

Idag är det bara kvällstidningsartiklar och annan rappakalja i tidningarna och ofta helt felaktiga fakta.

Av Jan Sandström - 7 december 2012 10:44

Fick ett inlägg i gästboken (som jag raderade) med endast en länk till http://www.supondo.com/

Vid första kollen verkade det vara någon porrsida men när jag rullade ned så blev det andra bilder, bl.a på någon nyfödd igelkott.


Men vill ni ha kvar inlägg i gästboken så skriv gärna mer än endast en länk för sådant plockar jag bort direkt.

Av Jan Sandström - 7 december 2012 10:35

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards