jans

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Jan Sandström - 1 december 2012 17:21

Det verkar vara smärre kaos här efter kusten.

Men min egen tanke är att mänskligheten blir allt mer klemig av sig.

Nu är det så att kommer det 2 cm. snö så blir det kaos i trafiken.

Nu har det säkert kommit 5-10 cm och jag ger mig den på att lokalbussarna kommer att stå still i kväll.

Av Jan Sandström - 1 december 2012 13:03

 

Mot grannens mörka garageport.

Av Jan Sandström - 1 december 2012 12:48

 

Äsch, det syns ju inte på bilden hur det snöar   

Av Jan Sandström - 1 december 2012 12:02

Ja det var en gång i tiden jag hade helg, nu är det bara på lördag morgon jag kan känna någon helg och märker att det är lördag.

Det är när "Ring så spelar vi" har sin signaturmelodi och när "Melodikrysset" börjar.

Inga ungar i skolan, förutom Maria som går på universitetet men det märker man inte så mycket av.

Är hon inte i skolan någon timme så sticker hon iväg och jobbar på Operan.

Inger jobbar var och varannan dag, det är länge sedan det gick att ha koll på när hon arbetade, nu är det inte lönt att ens försöka lära sig något schema, tror inte hon har något fast längre.

Peter jobbar helgerna men även någon vardag kan han åka iväg, hans Anna jobbbar också av och till alla dagar.

Jag går hemma alla dagar och vet ibland inte vilken dag det är. Jo måndag till onsdag har jag klockan ställd på mattinéfilmerna på SVT1.

Men det missar jag ibland om jag glömt ställa telefonlarmet.

Så för mig kan jag lika väl ha ett löpande nummer på dagarna utan helg.

Det förtar dock mycket av glädjen och familjegemenskapen.

Jag går bara här hemma som jag vet inte vad då jag inte sitter vid datorn och skriver inlägg i bloggen.

Jag kanske skulle ta till mig det där Stardate som de har i serien Star Trek, kanske ska räkna ut vad det är för stardate just nu.

Det är något decimalnummer men hittar inget sätt att räkna ut vad det är idag.

Av Jan Sandström - 1 december 2012 09:26

Ni har väl bytt till nya batterier i brandvarnarna.

Om inte är det hög tid.

Har du ingen brandvarnare så varför, det är ju inte direkt dyra grejor.


Vi har 4 st här i huset med sammankoppling och dessa kostar bara runt en tusenlapp.

Två brandsläckare har vi också.

Då är det dyrare med batterierna varje år men dessa går ju att använda till andra grejor efter bytet.

Av Jan Sandström - 1 december 2012 08:55

 

Av Jan Sandström - 1 december 2012 07:58

Det består dagens datum av 01-12-2012

Sedan är det lördag och då blir det Ring så spelar vi samt Melodikrysset.

Det enda bra på radion under veckan och det enda som säger att det är helg för mig.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards