jans

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Jan Sandström - 24 november 2013 22:18

Det var skönt i stugan och jag saknar en sprakande brasa här hemma.

Jag fick fördigt köksfönstret så nu är alla fönster bytta och klara och det är SKÖNT.


Nu ska jag bara laga och modifiera automatiken till badtunnans reningsverk under vintern, ja så garaget här hemma som ska fixas.

Få upp taket som håller på att ramla ned och sådana småsaker.


Nästa sommar blir det västerväggen på stugan,  byte av panel och tilläggsisolera men det ska inte bli så märkvärdigt.

Samtidigt blir det någon form av belysning efter väggen och på baksidan med rörelseautomatik så man har lättare att gå till vedboden.


Men nu är det dags att krypa isäng trots att jag tog sovmorgon i morse men jag hinner väl med några timmat på ljudboken.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 24 november 2013 20:25

Så här hämtar man hem en julgran.

 

Tur att Inger är liten så hon rymdes bredvid stammen.

 

Men det luktade skog i bilen hela vägen hem   


Och när vi åkte hem såg vi att renarna häll till på andra sidan diket men det blev ingen lyckad bild, det är det som är problemet med automatiken på kameran att den varken kunde hitta focus eller så blixtrade det.

Systemkameran låg i bagaget under julgranen.

Men ni vet nog hur en ren ser ut, eljest kolla här .

 

Men man ser något skymta där inne i mörkret.


Det är förresten nått hundratal renar ute på ängen.

Av Jan Sandström - 24 november 2013 11:25

Det är inte nyttigt att vara här.

Efter in skön kväll med film och annat sov vi gott, allt för gott när man vaknar kvart över tio.


Nu har vi ätit frukost och ta igen oss lite efter det jobbiga.


Men vädret är fint, solen skiner och -9 grader ute, här inne sprakar brasan så skönt.

 

Renhjorden har dragit sig undan någonstans, kanske på någon av de nedre ängarna bakom skogen där borta bakom mjölkbryggan.


I dag ska jag göra fönsterfodret klart men det är inte så jobbigt.


Jobbigt blir däremot frysskyddskabeln jag tänkt förlägga i avloppet, den ska ned bredvid den där rörkopplingen mitt i bilden.

 

Och att trä 35 meder sladd ned där kan ta på krafterna


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards