jans

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Jan Sandström - 23 november 2013 14:34

En mindre flock renar kom ut på åkern och åt lite kvarlämnat grös

   

Men nu har de dragit vidare till nästa åkerålätt, det kom några människor och jag tror det var samerna som kallade iväg dem.


Det blev lite snickrande för mig, gjorde färdigt salningen på köksfönstret så då kanske det blir fodret i morgon.

Nu blir det slappa och TV-tittande

Av Jan Sandström - 23 november 2013 10:00

Fast nu är det ett kallt paradis.

Men den som gillar snö kanske det börjar bli ett paradis här men jag tycker bara det är kallt och eländigt.

Det kom en snöby som jag försökte fota inifrån men det syns aldrig lika bra på bild som när ögat ser det.

 

Det var lite mörkt så bilden av mjölkbryggan blev lite suddig men så här ser det ut här.

Strömmen kom i alla fall tillbaks så nu är allt som det ska, men läste på fejsbook att grannens vatten frös igår.

Men vi har då vatten så då är det något lokalt som hänt i deras hus.

 

Temperaturen är några grader under noll men i går kväll hade vi runt -10.

Vi satte på en film, Mars Attacks, en film som väl anses så dålig att den blivit bra men lagomt kul och avkopplande.

Har sett den för länge sedan, så länge att jag glömt det mesta i den.


I dag vet jag inte vad det blir, kanske tar fram sågen och förbereder insidan av sista fönstret eller så försöker få ned värmekabeln i avloppet men jag gissar att det blir småjobbigt, där kanske jag behöver hjälp av fler att få in 35 meter kabel genom rören.


Nu blir det mer kaffe och stoppa in en pinne i brasan (kaminen).


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards