jans

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Ute och rännt.

Av Jan Sandström - 13 december 2013 15:00

Nu har jag varit ute och rännt runt stan igen, ibland blir det sådana turer.


Jag skulle "bara" köra Inger till jobbet när Tomas ringde och ville låna bilen i kväll, när vi stod i dörren ringde han och undrade om jag inte kunde ta släpvagnen och komma förbi.

Man kan juinte säga annat än OK.

Skulle lasta Ingers cykel men då hade hon punka, på bakdäcket naturligtvis.

Inger till jobbet med en massa grejor, hämta Tomas på Universom, hämta bärjälp på Ålidbacken (=Tomas kompis), hämta en stor jäkla bokhylla typ IKEAEXPEDIT Hylla IKEA Du kan använda möbeln som rumsavdelare eftersom den är lika fin från alla håll. med massa fack på Ålidhem (den rymdes tvärs över släpen liggande på balkarna), körde hyllan till Mariehem, körde nu tre persone och cykel till universitetet, körde till OKQ8 och tankade m.m., körde till ÖoB (fick svälja min medicin med saliv då klockan var 2) men där va det så knökfullt med folk att jag vände och åkte hem.

Det blev en tur på 23,1km inom ett områge på 3,1 km² mellan 44 möh och -30 möh  , en medelhastighet på 14 km/h, maxhastighet 156 km/h  allt med släpvagn baktill.

Man kan ju undra över hur det samlar sina data men däremot ser jag ju var jag kört och det är det roligaste. 


Nu är jag trött och less men måste väl se över punkteringen, fast det kan vara en stund till.

Jag har då fått i mig en mugg kaffe och ett par kakor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards