jans

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Jan Sandström - 12 oktober 2014 20:28

Vi har faktiskt varit hemma några timmar men det drog ut på tiden för Gunnar hade inte tid att åka hem.

Han skulle först ut och kolla efter möss.

 

Målmedvetet traskade han iväg efter vägen

   

svängde vänster och gick mot hästhagarna där borta där blixten slog ned två gånger i sommras

men så vände han och gick tillbaks till hästhagen utmed stugan där han satt i dikeskanten helt still i säkert en kvart.

  

Till slut kom han springande när jag gick runt stugan och ropade på han.

Då hade vi fått sitta och vänta på att han skulle komma hem men jag fick läsa några kapitel i boken och Inger göra färdigt ett korsord.


Det har varit en fin dag och vi har städat badtunnan och tomten.  

Nu lär det dröja innan vi kan sitta och inta frukosten i vår frukosthörna.

 

Men det är hög tid att jag ger mig iväg och hämtar Erik som kommer med tåget.

Av Jan Sandström - 12 oktober 2014 10:31

Igår avverkades det i stugan och skönt att ha anställda som gör jobbet.
Speciellt när det är släkt och familj för då kanske det inte blir så dyrt.

Vi, jag och Inger tog ett varmt bad på kvällen, sedan lite tv innan det blev sängen.

Jag har sovit gott även om Gunnar ville ut och in några gånger.

Idag ska vi måste vi tömma tunnan på vatten och ta in sandfiltret.
Kanske orkar vi dra hem några mindre timmerstockar från skogen.

Vi har några +grader och mulet men inget regn.
Gunnar sover på sängen men var väldigt kelsjuk när vi steg upp vid halv tio.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards