jans

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Jan Sandström - 14 oktober 2014 16:52

Nästan gulligt.


Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semester i mellersta USA. En dag är Arne ute och promenerar själv på gatorna i en småstad. Arne, som alltid har drömt om att äga ett par äkta cowboyboots, blir alldeles till sig när han får syn på ett par i ett skyltfönster. Dessutom är de nedsatta till halva priset. Han går in och köper dem, sedan promenerar han tillbaka mot hotellet med stolta steg för att visa frugan sitt inköp. - Ser du något som är annorlunda, Elsa? frågar han och ställer sig mitt i rummet. Elsa slänger en blick på honom och svarar: - Nix. Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla kläder tills han står spritt språngande naken, iklädd endast sina nya, blänkande boots. Han går ut i rummet igen och ställer samma fråga: - Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA? Elsa tittar upp och säger: - Vad skulle det vara? Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och den kommer att peka neråt i morgon. Arne blir ännu mer frustrerad och skriker: - OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT, ELSA? DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS! Elsa skakar på huvudet och suckar: - Du skulle ha köpt en hatt, Arne, du skulle ha köpt en hatt…

Av Jan Sandström - 14 oktober 2014 15:30

Inte den bästa filmen men jag får ju sitta still..

Av Jan Sandström - 14 oktober 2014 12:08

Nu när jag har ont i händerna och äter fil med krossade sportbröd till lunch funderade jag på hur.

Hur skulle jag kunna bryta sönder tre sportbröd och då såg jag lösningen på diskbänken.


Skivorna stoppade jag i en urtvättad mjölkförpackning och så bankade jag med en köttklubba i trä på den.

Det fungerar nog med vilken klubba eller hammare som helst och nu njuter jag av ännu en god lunch.

En sked köpt jorgubbssylt är också gott i filet.


När jag har tunnbröd till filet bryter jag skivorna i en plastpåse så slipper man allt spill som kommer utanför.

Av Jan Sandström - 14 oktober 2014 11:27

SVT 1, 14:35--16:00 Påhittiga Johansson (1950)

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Av Jan Sandström - 14 oktober 2014 10:19

Tisdag den 14/10 och 15 dagar kvar. Tror det blir det.

Jo det var 16 i går så då blir det så idag.


Igår var det en dag med ledvärk.

Gjorde inte så mycket mer än matade tomtdjuren, såg på TV, surfade på nätet.

Men jag hann med att tvätta kaninen i rumpan, han har haft problem med bajseriet och var kletig men det gick hur fint som helst.

Bosse låg snällt på min arm och lät sig tvättas ren. Idag har han ätit upp all nattmat och bajsat buren full så nu är han helt ok igen.

Erik kom förbi och undrade om jag skulle följa med för att handla på Ersbodam ,en jag avböjde så han lånade bilen och åkte själv.


Inatt har jag faktiskt sovit skapligt gott, fönstret öppet och Gunnar har kommit och gått som han velat utan att störa oss.


Idag, jo ännu en dag med ONT i kroppen, höger knä är svullet och ont, inte lönt att räkna upp det som besvärar, lättare att ta upp det jag inte har ont i, kommer inte på någonting just nu.

Jag har varit ut och matat tomtdjuren eller utefåglarna för nu behöver de all mat de kan få tag på.

Hackspetten är en trogen besökare hos mig och många andra småfåglar men även duvor hittar hit, tyvärr kanske jag ska säga fast de behöver mat de också och tar hand om mycket som ramlar ned på marken.

 

Eljest har jag inte några planer för idag, tror inte jag klarar av att göra så mycket.

Det blir nog en dag som igår fast det kom lite snö sa Inger när hon varit över på ICA.

Snön lär vi nog inte slippa i år heller.

En temperatur på +2,0 på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-10-14 10:45:04

Temperatur: 1,7 °C
Lufttryck: 1003,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,1 m/s från N,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 1,7 °C
Inne hos oss. Temp: 20,2 °C Fukt: 45 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,9 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 54,9 mm
Året: 419,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,3 °C
Klockan:
00:30
Temp - Max:
9,2 °C
Klockan:
12:47
Temp - Min:
1,5 °C
Klockan:
10:22
Temp - Min:
1,0 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1003,5 hPa
Klockan:
10:34
Lufttryck - Max:
1004,7 hPa
Klockan:
01:39
Lufttryck - Min:
1001,6 hPa
Klockan:
03:16
Lufttryck - Min:
1002,0 hPa
Klockan:
23:50


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:37
Sol upp: 07:25
Sol ned: 17:24
Skymning: 18:12
Dagsljus: 11:35 tim:min
Dag längd: 09:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 22s less daylight tomorrow
Måne upp: 21:19
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 14:12

  

Det småregnar och är eländigt så jag tycker det är skönt att slippa gå ut mer än nödvändigt.

Beställde nya tandborsthuvuden från NetOnNet och trodde de skulle hamna direkt i brevlådan idag då det kom till Umeå igår eftermiddag.

Men inte, jag ska säkert måsta ut till Preem för att hämta paketet eller brevet för stort är det inte.

Konstigt med Posten för ibland får man stora saker som nästan inte ryms i lådan och nästa gång måste man ut och hämta för att det är för stort att bära ut.


Så här set det i alla fall ut från min kamera.



Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards