jans

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 19:19

Den ena bättre än den första och det finns några att välja mellan i den här storleken.

Vedklyv, eldriven, 7 ton, 70 cm

Eldriven helhydraulisk vedklyv med ställbar klyvlängd 40 - 70 cm

3 500 kr fri frakt!

6 290 kr hos 

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 19:10

Den här var snabb, men är det värt 2500:- jämfört med Biltemas.

http://www.nimaab.se/se/art/faxes-hydraulkolv-500mm.php

Klyvtid 4sek • Returtid 1,5sek

Men så är det en trefas på 3 kW

Endast 8480:- hos Nima

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 16:22

Hade ett samtal med Polisen om inbrottet till tanken på bilen och de undrade om det fanns några spår eller om vi sett någonting.

Vår bil var tydligen inte den enda bilen som fått påhällsning där uppe

 

så Polisen lägger ned lite mer arbete på att spåra än om vi varit ensamma.

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 16:05

Skulle inte ha duschat före jag gick ut och bytte däck på släpvagnen.

Men jag såg detta på himlen och förresten har de utlovat skitväder imorgon.

 

Det var mörkt där borta bakom träden och det drog hitåt ganska fort.


Nu väntar jag bara på att se om Inger ringer för hämtning från jobbet, misstänkt pyspunka på cykeln.

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 14:01

Jag blir inte 60, bara 29   


Nej det gäller följande när folk kan komma.
Fredag är avsatt till syskon och de närmaste.
 
Så följande gäller
Onsdag den 29/10 efter 12 öppet hus med fika
Fredag den 31/10 likaså efter 12, öppet hus men då kanske vi inte har allt vad fika heter.
Fredag är för syskon och de närmaste och då gäller mat.
Helgen är avsatt åt familjen, det ska troligen lekas någonting någonstans.
(men eljest är folk välkommna till oss, pulverkaffe och lösviktste finna alltid hemma).
 
Välkommen.
Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 12:29

Vedklyv LS 82

Och vad är speciellt med just den här, jo man behöver inte trycka in en liten strömbrytare med tummen utan det är två hydraulspakar som styr klyvningen, så då bör jag klara av den med mina fingrar.

Endast 5999:-

hos Biltema


Tekniska data

  • Spänning: 230 V/50 Hz
  • Effekt: 2900 W
  • Varvtal (motor): 2800 rpm
  • Max. klyvkraft: 8 ton
  • Max. klyvlängd: 52 cm
  • Max. klyvdiameter: Ø 35 cm
  • Max. klyvtid: 10,5 sek.
  • Max. returtid: 6,5 sek.
  • Hydrauloljetank: 5,2 l
  • Ljudtryck LPA 10 m: 78 dB
  • Ljudvolym LWA: 90 dB
  • Vibration (spakarna): 2,5 m/s²
  • Isolationsklass: 1
  • Kapslingsklass: IP44
  • Mått: 162 x 46 x 89 cm (lxbxh)
  • Vikt: 88 kg

Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 10:43

En sådan här eller liknande skulle jag bara behöva.

http://www.vuxentoys.se/Sexleksaker-for-bada/sex-i-duschen/fotpinne-med-sugfunktion.html

Och vad är det då.

Jo ett fotsröd med sugpropp att sätta fast i duschen.

Men man behöver ju inte ha sex för att använda den utan kan sätta upp foten när man tvättar sig eller filar fötterna.

Man slipper stå som en ostkrok och få blodstörtning i huvudet.


För jag ångrar att jag inte limmade in ett speciellt block när jag byggde glasblocksväggen, både ett fotstöd och en tvålkopp.


Av Jan Sandström - 18 oktober 2014 10:17


Det kgagas på konstverk här i Umeå men tänk om vi fått en sådan här "julgran" på togret   

Originalbildtexten:

"People walk past a statue by U.S artist Paul McCarthy as part of the International Modern Art Fair (FIAC), Friday, Oct.17, 2014 in Paris. A giant green art installation on the tony Place Vendome in Paris is attracting perhaps more attention than American artist Paul McCarthy bargained for. It’s called “Tree,” and vaguely resembles an inflatable Christmas tree. (AP Photo/Jacques Brinon)"

 


Men nog ser den ut som en gigantisk analpugg


http://www.vuxentoys.se/analpluggar/


Hade man inte haft den stora foten utan en smal rak "stam" kanske den sett mer ut som en gran.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards