jans

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Jan Sandström - 11 oktober 2014 21:52

Det var två killar som var hos läkaren, den ena hade en röd ring runt snoppen och den andra en svart ring. Han med en röd ring gick in först och kom skuttande glad ut igen, det var ingen fara. Men när han med svart ring gick in så skakade läkaren på huvudet och sa:
-Inte bra, aj, aj, det var illa.
-Men han med röd ring kom ju ut skuttande glad?
-Det är skillnad mellan läppstift och kallbrand!

Av Jan Sandström - 11 oktober 2014 21:25

Nu har det avverkats här hos oss och svågern P-G med sonen var här liksom Anders.

Inger hjälpte också till och det blev ljust i skogen.

Jag gick mest omkring och fotade men det tar på krafterna det också framför allt ger det onda knän.

   

Före ovan och efter nedan.

 

De hade problem med motorsågen som inte ville gå som den skulle och det fälldes fler träd än det som syns på bilderna men jag tror det blev tre märkta trän kvar stående..


Anders var sedan duktig och drog massor av ris till potatislandet där vi eldade för fullt.

 

Sedan gick vi in och åt mat innan Anders åkte hem.


Nu har vi en liten vulkan i potatislandet.

 


Tusen tack P-G, Lois, Anders och min kära Inger    för det här hade jag aldrig orkat själv.

Nu är det bara grävarbete kvar innan vi kan  bygga.

Av Jan Sandström - 11 oktober 2014 08:45

Lördag den 11 /10

Igår var det en lugn dag fast den började tidigt med att köra Erik till tåget efter 6, ja klockan sex och inte efter typ porr.
Sedan åkte jag och köpte madrasser till en gästsäng.
Sedan surrade jag skräpet på släpvagnen.

Har sovit gott inatt för Gunnar låg hos Inger.

Idag ska det avverkas i stugan och svåger Per-Gunnar ska göra grovjobbet.
Jag får göra marktjänst och servera arbetarna.

Det är jobbigt och svårt att skriva på mobilen.

Det är kallt med bara +1,1 grader och det är gråmulet.
Men det hindrar inte Gunnar från att ränna ute bara han får komma in och värma tassarna emellanåt.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards