jans

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Jan Sandström - 4 december 2014 20:05

En gammal goding.


En gift man hade ett förhållande med sin sekreterare.

En dag blir lusten för stor för dem och de for hem till henne där de hade vild älskog hela eftermiddagen.

Utpumpade efter timmar med vild sex, så somnade de och vaknade inte förrän vid åttatiden på kvällen.

Medan mannen slängde på sig kläderna bad han kvinnan om att ta med hans skor ut ock gnida in dem med gräs och jord. Hon tyckte det var lite underligt men gjorde som han sagt. Han tog på sig skorna och for hem.

– Var har du varit, frågade hans fru så fort han kom innanför dörren.

– Älskling, jag kan inte ljuga för dig… Jag har haft ett förhållande med min sekreterare, och vi har haft sex hela eftermiddagen. Jag somnade och vaknade inte förrän klockan åtta.

Frun stirrar ned på hans skor och säger:

– Din förbannade lögnhals! Du har varit och spelat golf!

Av Jan Sandström - 4 december 2014 09:59

Torsdag den 4/12


Grattis Signe


Min väninna Marias dotter fyller år idag.

De små blir stora och snart är de äldre än vi vuxna.

För det är ju så att efter en viss ålder typ 29 så blir man inte äldre.


Igår fick jag en dag hemma i lugn och ro, Erik kom förbi och pratade en stund.

Sedan kom Anders med lilla Mirabell

 

Nu är det inga problem mellan de två men ibland tror jag att Mirabell vill leka mer än Gunnar.


Jag hittade ett billigt fågelhus när jag var ute och handlade med barnen, det är helt i plåt och duger nog bara man tar in och rengör det ofta för småfåglanra kan gå in och sitta bland fröna, vilket inte är direkt lämpligt i smittosynpunkt.

 

Men å andra sidan trampar ju fåglarna omkring nere på marken bland frön och bajs.


Sedan såg jag film igår kväll, Men in Black 2 och i kväll visar de trean om jag nu ser den, det är kanske annat på gång.


Inatt sov jag riktigt gott när väl Gunnar sprungit av sig för vi kan ju inte sova med öppet fönster nu när vi har Mirabell hos oss.


Idag blir väl en dag som andra gissar och hoppas jag på. Vill inte ha överraskningar i livet. Jo det finns några jag vill ha men det blir det ju aldrig.


Norge då, jo nu händer det saker där, det som händer är att det inte händer något så nu har de släppt på uppehållsförbudet i området och de boende har fått komma hem för att fira jul i sina hus.

Politiet opphever oppholdsforbudet i området ved Mannen och Evakuerte kan flytte tilbake til  Mannen

De har monterat tre stag som ska ge säkrare varning om/när det börjar röra på sig.

 

VARSLING: Her monteres strekkstagene som gir geologene varsel om selv en tidels milimeters bevegelse i de løse fjellmassene. Festene til høyre i bildet er i fast fjell, mens de store steinblokkene til venstre i bildet er i bevegelse.

Foto: Åknes og Tafjord beredskap

Tittar man till vänster på bilden ser man hur högt upp han befinner sig.

Se raset som gikk litt øst for mannen i 2007.

 

Här hemma har vi just nu -2,2° ute på altan och väderstationens

Aktuella värden:
2014-12-04 10:30:05

Temperatur: -2,1 °C
Lufttryck: 1002,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från N,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: -2,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 2,4 mm
Året: 541,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,5 °C
Klockan:
00:07
Temp - Max:
5,2 °C
Klockan:
16:53
Temp - Min:
-2,3 °C
Klockan:
10:16
Temp - Min:
0,6 °C
Klockan:
04:51
Lufttryck - Max:
1002,7 hPa
Klockan:
10:29
Lufttryck - Max:
997,6 hPa
Klockan:
04:42
Lufttryck - Min:
993,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
991,1 hPa
Klockan:
16:42


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:50
Sol upp: 09:00
Sol ned: 13:58
Skymning: 15:08
Dagsljus: 07:18 tim:min
Dag längd: 04:58 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 17s less daylight tomorrow
Måne upp: 13:49
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 05:20

Och en trädgårdsbild som visar hur det ser ut.

 

Jag har flyttat kameran lite till vänster så nu ser man längst till vänster fröautomaten som sitter på fönstret med sugproppar.

Fast där går det inte så mycket frö men kul när det väl kommer en fågel på armlängds avstånd från mig.


Nä nu får det räcka för den här gången.


Tar och gör kaffe och hämtar in posten.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards