jans

Direktlänk till inlägg 19 november 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 19 november 2017 09:19

Söndag den 19/11


Igår åkte jag och hämtade min skoteroverall då jag och Erik skulle meka med hans bil.

Passade även på att köpa den där bussningen som inte skulle användas så jag fick senare åka och byta den till rätt.

            Hur som helst fick Erik tillbaks allt och han kunde ställa undan bilen på gräsmattan igen för kommande jobb på den.

Jag var slutkörd men jag tror Erik hade det jobbigare och frös, jag servade ju mest bara och fick gå in ibland för att hämta grejor emellanåt.


Erik cyklade hem och jag åt middag som Inger lagat och så satte sig hon och sydde medan jag satt i rummet och såg på TV från Netflix.

Började först på en film jag spelat in men den va så tralig att jag först hoppade frammåt och senare stängde av den och raderade från hårddisken.

Nån film och paranormalt och spöken, skräck men den verkade filmad med en mobiltelefon så hoppig och dålit den var men den gick på TV för några dagar sedan, tror det var på TV6.


Inger kom och vi såg de resterande avsnitten på Ack Värmland så nu är vi ifatt och får vänta på nya avsnitt.

Sedan ville Inger kolla in Solsidan som vi såg två avsnitt av men jag vet inte om jag gillar den sortens humor som de hade i den.

Men så utspelar den sig ju i Stockholm.

Sedan ville jag visa sista delen på Kanadas värsta förare då de tre värsta skulle köra ute i samhället och två av dem är livsfarliga i trafiken. Men det finns ju sådana knäppskallar även här hos oss så man förstår ju hur vissa "olyckor" kan inträffa.


Vi gick isäng och jag låg en stund med ljudboken och Gunnar hos mig men när jag släckte gick han upp och jag kunde lägga undan överkastet och räta ut benen.


Har sovit riktigt gott och vi steg upp vid åtta. Duscha och frukost.

Peter ringde och undrade om vi var hemma, undrade om bilen var hemma.

Han satt på Arlanda och ville ha hämtning ½11 då han kommer hem efter jobb i Gävle.

Jag undrar hur länge han ska orka flänga runt som han gör med sitt jobb.


När jag vaknade och kollade mobilen såg jag att det snöade i stugan och på gäststugan.

 


Jag gick ut och stoppade in motorvärmaren och här har det nog kommit 5 cm av eländet, men det blir ljusare blötare och kallare men barnen blir nog glada.


Termometern visar på -2,6°, holmöfärjan är inställd så det tydligen blåser men här märker jag inte av någon blåst ännu men enligt YR ska det blåsa idag. Kroppen säger då eländigt väder för jag har värk men det har jag ju nästan jämt.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-11-19 09:30:12

Temperatur: -2,7 °C
Lufttryck: 1005,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 4,1 m/s från N,
i byarna 5,4 m/s
Kyleffekt: -7,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 42,6 mm
Året: 483,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,7 °C
Klockan:
09:23
Temp - Max:
-1,5 °C
Klockan:
00:07
Temp - Min:
-4,7 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-8,0 °C
Klockan:
07:50
Lufttryck - Max:
1005,2 hPa
Klockan:
09:22
Lufttryck - Max:
1003,4 hPa
Klockan:
20:20
Lufttryck - Min:
1002,5 hPa
Klockan:
01:51
Lufttryck - Min:
998,8 hPa
Klockan:
00:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:17
Sol upp: 08:18
Sol ned: 14:30
Skymning: 15:32
Dagsljus: 08:15 tim:min
Dag längd: 06:12 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 49s less daylight tomorrow
Måne upp: 08:44
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 15:34


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Nordlig vind och det känner jag ju då det drar in genom min fönsterventil så det blir kallt på min högra arm.


Så här ser det tyvärr ut här utanför fönstret.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 19 mars 07:24

Tisdag den 19/3 Deklarationsdagen. Idag är alltså första dagen att kunna skriva under sin deklaration, inte som förr då man väntade till sista minuten innan den lades i lådan.   Men igår så åkte vi till Vindeln och där fick vi se något fint. ...

Av Jan Sandström - Måndag 18 mars 08:20

Jo måndag den 18/3   Igår var det en solig söndag och jag hade Inger här i stugan. Hämtade ju henne i lördags och när det väl blev lite varmare ute så gick då jag ut, slipade på skärbrädan jag håller på med men när jag skulle sätta fast listern...

Av Jan Sandström - Söndag 17 mars 07:32

Söndag den 17/3   Igår grejade jag som vanligt på lite här och där, lackade andra varvet på gravskyltarna jag gjort.   Så när det väl blir vår och tjälen gått ur jorden ska Gunnar få komma till ro men jag har inte riktigt kommit på hur jag s...

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3   Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också. Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det. Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen ...

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3 Ja då är strax halva mars avklarad   Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där. Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststu...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards