jans

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Jan Sandström - 11 november 2012 15:05

Härlig räkmacka och två muggar kaffe.

Men så mycket folk det var där men de flesta handlade för att ta med sina godsaker.

När vi kom dit var det lång kö så vi gick en runda inne på Boom och när vi kom tillbaks var kön borta.

Vi köpte vårt fika och efter oss kom det sedan ständigt folk så att det var mellan 9 och 19 personer i kö.

Jag tog tid när kön var runt 10 pers och då tog det lite över 20 minuter innan de kom fram till kassan.

Räkmackan var riktigt god men jag hade velat ha en godsak till påtåren men med den kön blev det aldrig något.

Jag fick då träffa barnen utom Tomas och det var roligt.

Men vad surret i caféet tar på krafterna, jag kan inte tåla surret med min tinnitus.


Nu kom Inger och undrade om jag skulle ha en kopp kaffe och chokladkaka   

Av Jan Sandström - 11 november 2012 10:59

Ja då är det kaffets dag

Måste komma ihåg det till nästa år.

Av Jan Sandström - 11 november 2012 10:54

Då kanske man skulle byta ut kaffet mot en stor kopp mjölkchoklad.

För den 11/11 är det chokladens dag.

Men vem orkar hålla reda på alla dessa speciella dagar som ägnas åt någonting.

Alltid är det "någontings" dag som ska firas.


Undrar när det är kaffets dag?

Kanske ska söka på nätet.

Av Jan Sandström - 11 november 2012 10:36

Idag och alldeles strax ska vi ut och fika hela familjen, nästan hela i alla fall.

Säkert är ändå att far i huset ska med, jag alltså.   



För det blir lite svårt att samla ihop alla brevbärare.   


Jag hörde ett rykte om café Victoria och stämmer det har de väldigt fina smaskiga räkmackor.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards