jans

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Jan Sandström - 24 november 2012 20:24

Men jag har julpyntat lite på vår webbsida.

Av Jan Sandström - 24 november 2012 18:27

En länk till tidningsartikeln.

Det är en het debatt här om det ska heta Umeå Christmas Market eller Umeå Julmarknad.

Anledningen till det engelska är tydligen för utländska studenter på universitetet.

Men då blir det inte många besökande kunder om det är till för dem.

Bättre kalla det Julmarknad så att alla andra Umeåbor kan komma och handla.


Jag var förresten inte dit i fjol och inte heller i år kommer jag att gå dig.

Varför gå och trängas med en massa andra när man kan vara hemma och se på film eller ha mysigt.

Handla kan jag ju göra övrig tid inne i affärerna.


Umeå C tror liksom övriga styrande att Umeå är en stor internationell storstad.

Ack vad dem bedrar sig.

Av Jan Sandström - 24 november 2012 18:19

Det är alltså inte så långa dagar nu men de kommer att bli ännu kortare framåt jul.

Det kan ändå vara mysigt att tända mysbelysning och ljus, sådant lockar inte sommartid när det är dagsljus dygnet runt.


Nu blir det film för mig och ett glas vitt vin.

Det behövs inte så mycket av sådant när man knaprar medicin, ett glas räcker för att det ska bli yrsel.

Av Jan Sandström - 24 november 2012 10:20

Nu testar jag med att ta tillbaks det gamla tangentbordet.

Fråga mig inte varför jag en gång bytte, fast när jag försöker skriva på det förstår jag   

Men det är nog bara ovanan med ett nytt bord.

 

Jag hoppas det inte är musfel för den finns inte att köpa längre. Jag har en Logitech för vänsterhänta och den underhåller jag med att byta ut microbrytarna då den börjar dubbelklicka.

Nu var det inte så länge sedan jag bytte dessa så det bör inte vara fel på den.

Jäklar vad tangentbordet låter högt, särskillt mellanslaget   


Av Jan Sandström - 24 november 2012 09:58

Kan det stämma att det bara är en vecka kvar till 1:a advent.

Vi har +5° här hos oss, utomhus alltså.

Men jag klagar inte, det gör däremot barnen som vill ut i skidbackarna.


I dag är det också köpfridagen, man ska inte handla på 24 timmar.

Varför är det på en lördag? Kanske skulle funkat bättre en måndag.

Själv bryr jag mig inte om sådana här jippon, dagar hit och dagar dig, mordsdag, farsdag och födelsedagarna uppmärksammas sisådär.


Ja och så har JR dött.


Jaha, blötsnö i fjällen och vi vid kusten får regn.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards