jans

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Jan Sandström - 27 november 2012 21:51

Nu är det verklig kris här.

Posten kunde inte levereras idag då det snöat något fruktansvärt.

 

Tog en kvällsbild utan blixt genom köksfönstret för att visa eländet.

För inte vill man ut i det här vädret.

Man ser ju nästan inte asfalten på vägen   

Av Jan Sandström - 27 november 2012 11:33

Ryktet om de fina fröna har spridit sig.

Det här är bara en liten liten bråkdel av alla sidensvansar som hälsade på.

 

Hela gräsmattan var full av dem men borde inte dessa flyttat söderut redan.

Läste på nätet (länken ovanför) att den inte alltid flyttar söderut.

Men jag tror det är den varma hösten som ställer till det.

Uppdaterat.

Hittade en sida till på nätet http://wildlifegarden.se/fagelsidor/sidensvans.html

Ja det finns många sidor på nätet om fåglar.

Av Jan Sandström - 27 november 2012 11:17


Hittade det här inslager av Rolf Roffe Bengtsson - Ytlänningen VAD hände med den här länken???


 

Det kom fram efter att jag sökt fram en Lindeman, där han tror på Robert Lind i Kramfors    

Förr gick det att skoja om sådant men idag skulle man bli anmäld direkt för rasism, ja inte Lindeman utan Roffe.


Men kul är det, tycker jag då.

Jag gillar den humor som var en gång, dagens ståuppare kan jag däremot inte med.




Av Jan Sandström - 27 november 2012 09:58

Kommer någon ihåg vilket år man fick den här?

 

Vi har väl 20 st. i vårt lager från förr men nu fick jag en av Inger att öppna under advent.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards