jans

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Jan Sandström - 12 november 2012 12:35

Jag fick se att en Nötskrika är hos mig här på tomten.

Den hade vi tidigare ofta på besök i stugan men här i stan har jag inte sett den förut, i stugan är den också rätt ovanlig idag.

Han inte ta någon bild på den så en bild från nätet får duga.

Hittade bilden här http://www.luontoportti.com/suomi/sv/linnut/notskrika

 

Den är ganska vacker.

Av Jan Sandström - 12 november 2012 11:25

Det blev sovmogon idag, vaknade först ½10   

Men jag har fått ett problem med min dator, den stänger av sig själv.

Två gånger nu på morgonen har den gjort det men jag hittar inget fel.

Har scannat efter ohyra men inte hittat någonting.

Den har haft små hyss för sig senaste tiden men inget allvarligt och jag har som sagt scannat efter ohyra i den på många olika sätt utan att hitta annat än oskyldiga saker, som crackade filer och sådant   


Det kanske börjar bli dags för en ominstallation fast det är ju så    jobbigt att installera om alla program jag använder.

För att inte tala om alla inställningar i programmen man gjort så att det passar ens eget behov och önskningar.

Tar jag detta beslut blir det nog på en SSD den här gången för min C: börjar bli lite till åren.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards