jans

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Jan Sandström - 29 november 2012 16:48

Fick Illustrerad Vetenskap med posten idag, där blev man fast med den vid köksbordet till Maira kom hem och tog tidningen.

Nåja hon fick ta den för jag hade kommit till slutet.


Nej jag får inte betalt för någonting jag skriver i min blogg.

Jag skriver bara för eget nöjes skull och kan det intressera andra är det bara mer än kul.


Spot är bara så söt

Det är Datas katt som heter Spot.

Data är androiden i Star Trek The Next Generation.

 

Geordi La Forge, Spot och Data i S07E01.Descent.Part.2

Han liknar Gunnar ganska mycket, katten liknar katten alltså. Katten också   

Av Jan Sandström - 29 november 2012 14:48

Jag skrev rumsrent i förra inlägget men det kanske inte var rätt uttryck.

Vad jag skulle skrivit vet jag kanske inte, kanske "hemligt" eller "strikt personligt" skulle passat bättre.


Vad som är rumsrent är väl egentligen upp till betraktaren att avgöra eller att tycka mot sig själv.

Det som är helt OK för A kanske är tabu för B.

Av Jan Sandström - 29 november 2012 11:07

Visst är det ett stort överskott av kvinnor/tjejer som skriver bloggar.

Snabbrullade igenom en lista och inte var det många av det manliga könet.

Men vad spelar det för roll, ingar jag klagar på.


Jag funderar bara på om jag ska kuna spåna på något längre inlägg.

Men kan inte komma på något som är rumsrent. Idéer finns man inget jag vill yppa här just nu   

Av Jan Sandström - 29 november 2012 10:58

Där är det tydligen något med julgranen på torget.

Det ska vara utsmyckad av någon Ferry med pungkulor, jag fick söka länge innan jag fick reda på vad det var och det jag såg var en vit sopsäck som hängde i granen.

Av Jan Sandström - 29 november 2012 10:44

Vilket tjaffsande det varit i media (vk.se) om den nua tunneln under järnvägen.

Nu är det om att den svänger på ena sidan, 90° åt höger för cyklister och en trappa upp för gående.

Men det är väl för 17 bara för folk att ta det lilla lugna.

Jag tror inte det varit bättre med en rak tunel (hur man nu skulle byggt en sådan utan att riva flera hus på Haga) där cyklister kommer som dödspiloter i 70 knyck utför och gående lommer ned för trappan.


Tidigare var det en hel massa, och då menar jag en massa tjaffs om ett konstverk (men jag håller med om att det är konstigt) med citat av Sara Lidman, främst ett med texten "Skriv något på väggen så att andra får veta hur du har det".

Det håller jag helt och hållet med om att det skulle aldrig varit med.

Tala om uppmaning till klotter. Helt rätt att det tejpades över och det skulle aldrig varit med.

Sök på "skriv något på väggen" så får du en hel del att läsa   


Sedan kan man ju fundera på var det är för konstverk med att citera en författare.

Liksom att sätta upp en 10 meter hög klädnypa för 1,3 miljoner, som dessutom finns avbildad i flera andra städer.

Av Jan Sandström - 29 november 2012 10:21

 

Jag och Inger tog en tur i roddbåten och det var så skönt i kvällssolen.


Ooops, lite sent men det hela utspelade sig den 2 juli i somras.

Men visst är det skönt att drömma sig tillbaks nu när vintern är i antågande.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards