jans

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Vilket mejl, VARNING.

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 09:46

Redigerat inlägget.
Har tagit bort de klickbara länkar som följde med mejlet
Ser att "Telia" inte ens kan tacka riktigt för sig   
 
 
Fick detta mejl men tror knappast att det är Telia som står bakom.
För det första stämmer inte min mejladress som inte är registrerad hos Telia utan en skräpmejl jag har haft.
 
Men att mejla Telia är i stort sett omöjligt märkte jag och på deras webbsida finns ingen information om det här lurendrejeriet.
 
 
From: Telia28@Mail. se
Sent: Thursday, June 20, 2013 2:48 AM
To: jan_e_sandstrom@hotmail.com
Subject: Problem på din senaste faktura
 
Hej

Denna e-postmeddelande skickades att meddela att vi inte kunde behandla din betalning senare faktura.

Detta kan vara al ena eller andra av följande orsaker:

1. En nyligen ändring din information personligt. (T.ex. faktureringsadress,telefon)
2. Inlämning av oriktiga uppgifter under bearbeta faktura betalningar.
3. En oförmåga att korrekt kontrollera ditt val valt betalning på grund av ett fel i vår interna.


På grund av detta, så att din tjänst är är n inte avbryts, inbjuder vi dig att bekräfta och Uppdatera din faktureringsinformation Idag:

Du har 24 timmar eller ditt konto kommer att låsas.


Klicka här för en lösning





Tak,

Telia Service

 
 
Ingen bild

Telia kundservice

20 juni 2013 14:36

Hej!

Jag heter Ellinor Palmér och jobbar på Telia. Det är tyvärr väldigt många bluffmejl likt detta som cirkulerar till våra kunder och icke-kunder just nu. Vi har gått ut med varningar på vår hemsida och Facebook några gånger. Senast idag, du kan se vad som är aktuellt här http://www.telia.se/privat/aktuellt

Att du hade svårigheter och mejla oss är inte kul att höra, du kan gärna lämna ett förbättringsförslag här http://www.telia.se/privat/kontakt/tyckomtelia Annars kan du skicka ett ärende via mejl till oss via denna länk http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post

Om det är några oklarheter så kan jag också kika på dina funderingar, kontakta oss då via denna länk http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Det blev många länkar såg jag nu, men jag hoppas att du har fått lite bra information i alla fall :)

Jag önskar dig en riktigt fin midsommar!

Med vänlig hälsning
Ellinor Palmér
Telia Kundservice

Jan Sandström

20 juni 2013 19:26

Själv är jag ju medveten om dessa bluffmejl men tyvärr är många inte det och klickar vidare på dem.
Det jag saknade på Telias sida är en ren mejladress som står längst ned på webbsidan men förstår även att det kan vara av ondo p.g.av att det då ramlar in väldigt mycket skräp i en sådan brevlåda.
Jag har ingen lätt lösning på ett sådant problem och det finns kanske ingen heller.

Väldigt kul att jag fått besök av er i min blogg, sådant muntrar upp.
Trevlig midsommar till alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 7 maj 08:44

Tisdag den 7/5   Igår gick jag ut till husvagnen där jag påbörjat arbetet med hjulaxeln.   Lossa låsmuttern och så fick jag loss låsskruven men det satt hårt fast. För att dra ut axeln hade jag en fjädersärare, en apparat som man kan sära p...

Av Jan Sandström - Måndag 6 maj 07:55

Måndag den 6/5   Igår gick jag ut till husvagnen och med skoteroverallen på mig för det var inte så varmt, ett par grader över noll. Hissade upp vagnen och ställde två pallbockar under, bort med hjulet och så undersöka. Lossade stötdämparen o...

Av Jan Sandström - Söndag 5 maj 07:21

Söndag den 5/5   Igår fick Alice komma ut, men hon blev så rädd första gången att jag bar in henne igen. Andra gången gick bättre då hon undersökte altanen och så många dofter i luften.         Jag började med att byta kulhandske på A...

Av Jan Sandström - Lördag 4 maj 08:35

Lördag den 4/5   Igår så åkte jag in till stan och tog med mig Lycka (sonen Anders katt) men först fick hon springa ute en stund och solen värmde så skönt. Hon satt på stenpartiet nere vid vägen och bara njöt av solvärmen. Men jag ville åka i...

Av Jan Sandström - Fredag 3 maj 07:34

Fredag den 3/5   Igår tänkte jag göra så mycket, och det blev ganska mycket dock inte riktigt det jag tänkt göra. Av husvagnen blev det intet, inte något jobbat då det sket sig men mer om det nedan. Först gjorde jag en beställning på toalettf...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards