jans

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 21:29

Jag "lånade" detta från Anders sida på Facebook.


"Mirabell hälsar. Hon är en helig birma och härlig liten rockbrud på snart 8 år som jag har fått omplaserad till mig. Hon kommer ursprungligen från Norrköping och är väldigt kramgo och mysig."

 


Nu börjag Bond, Tid för hämnd, filmen heter så.

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 21:08

Jo det har varit det men jag vet egentligen inte varför.

Jag har bara känt mig så konstig, inte haft lust till någonting egentligen.

Tidigare besökte jag ju Anders och tittade på hans katt, men tror ni jag kom mig för att ta kort förrän jag skulle hem igen.

Då låg hon ute på balkongen under en bänk.

 

Men hon är fin och verkar snäll men lite blyg, fattas bara annat då hon nyss kommit till sitt nya hem.

Bara vi nu inte ligger på och ska gosa med henna hela tiden blir det nog bra.

Hon har fått ett fint hem.


Tidigare hemma har jag "mina" fåglar och hackspetten gillade de gamla kokosnötterna som suttit ute hela vintern.

Nu är de uppätna och slut.


Hos Anders bytte jag bort bilen mot en moppe, men jag fick en hjälm på köpet.

Det passade bara så bra att jag tog hem Eriks moppe till Västerslätt så fick Maria övningsköra med Erik då Peter ringde och ville ha bilen för att handla.


Så jag körde mopeden men hade bara shorts och T-tröja och det blev lite kyligt men det tog inte så lång tid hem. Den går ofärsämt fort den lilla maskinen   


Hemma bytte jag till MC efter att ha packat lite att ha med mig, tänkte snickra lite men arbetslusten infann sig inte idag, kanske i morgon.

Det könns så tomt här utan Inger.


Det börjar en Bondfilm på TV4 snart, kanske ser jag början på den eller så sätter jag på något i videon. OM den nu fungerar, det är ju ett tag sedan den användes. 

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 13:05

Jag och Maria for till Anders där även Erik var och nu har jag fått träffa katten.

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 09:07

Grattis Jerry storebror som fyller jämt, blir 64 idag. eller jämt?, det räcker väl med en gång om året.


Grattis från oss på Västerslätt.

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 08:03

Går ut i trädgården och äter frukost. Det vanliga.

22,8° här på altan och väderstationen

Temperatur: 18,4 °C
Lufttryck: 1019,2 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 84 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från SSE, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 18,4 °C

Solen har lyst mot norra husväggen.

 

Jag återkommer senare.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards