jans

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Jan Sandström - 18 juni 2013 21:46

Men lika bra varje gång, fast i kväll tror jag inte jag ids se hela filmen.


21.00-23.10

En enstörig italiensk yrkesmördare i New York blir vän med Mathilda, en 12-årig flicka med traumatiska upplevelser bakom sig. Leon har för första gången någon att bry sig om. Mathilda ser sin chans att hämnas på den som mördade hennes far och bror. Konflikten trappas upp mellan en yrkesmördare, som sakta upptäcker förmågan att leva och älska, och en polisman som gör vad som helst för att göra sig av med ett ögonvittne. Regi: Luc Besson. Fransk thrillerfilm från 1994. Åldersgräns: 15 år. Originaltitel: Léon.


Av Jan Sandström - 18 juni 2013 20:58

En hackspett:

Det kom en hackspett som ville käka lite kokkosnöt.

Men bilderna blev hyfsade, fortfarande svårt när man zoomar 20 gånger optiskt + 20 gånger digitalt.

           


 

Av Jan Sandström - 18 juni 2013 14:26

SVT 1, 14:40--16:25

Klasskamrater (1952)

Handling:

Den unga söta Anna-Greta Wallin, nyexaminerad magister, har tagit en gymnasietjänst i sin forna skola. Samma dag hon tillträder ordnas en orienteringstävling som även står öppen för lärare. Ansvarig organisatör är den stilige gymnastikläraren kapten Anders Björk, Anna-Gretas svärmeri under skoltiden. På hans uppmaning anmäler hon sig. Otränad i kartläsning dröjer det inte länge förrän hon gått bort sig och hamnat i ett kärr. Fjärderingaren Stig Andersson har försovit sig och varit tvungen att ...

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

Av Jan Sandström - 18 juni 2013 14:20

Två bilder jag tog i morse när jag satt och åt frukost.

   


Nu har Erik varit ut och stoppat ned sin kamera värd 30 000 i dammen för att testa om det går att fota under vattnet.

Jo det gick visst fint, men bilderna blev gryniga av all skit där nere.

Han har köpt ett vattentätt hus till kameran som han ville testa.

Jag såg i alla fall att jag måste ut och rengöra dammvattnet   

Av Jan Sandström - 18 juni 2013 09:05

Jag sitter ute i trädgården, på platsen vid förrådet då det blåser en nordvästvind, fåglarna kvittrar och flyger runt här.

Kaffet har smakat gott, båda kopparna och allt är mysigt.

Fick fylla mer solrosfrö i automaten då det går åt ganska mycket tidvis.


Men nu måste jag straxt gå in och väcka husdjuren, ta hand om några räkningar och annat trevligt.

Drar det inte ihop till oväder kanske jag får lust och tid att dra iväg på hojen till någon trevlig rastplats där jag kan sitta i lugn och ro med trafikbruset och läsa boken.

Jag gillar rastplatser och ljudet av trafiken som flyter förbi, det är liksom semester för mig.


Men först ska jag försöka lösa färdigt korsordet i dagens tidning, anagrammet, lagomt klurigt men idag tror jag det är en aning klurigare.


Trädgårdsbilden kommer senare, hade inte med mig kortläsaren ut, den i datorn har gått sönder.

Att köra över bilderna med Wlan från kameran tar tyvärr så lång tid att jag inte ids använda den tekniken.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards