jans

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 18:34

Se på tusan, jag har en kamera som fungerar på min lilla knähund, trodde inte den va installerad  

Så här ser i alla fall jag ut just nu, i stort behov av en dusch men jag är trött och vet inte om jag ids, just nu.

Funderar starkt på att ta hojen och åka till stugan, det lockar mer så får de andra klara sig här hemma bässt de kan och det kan de säkert bättre än om jag skulle vara hemma.

I så fall måste jag prata med Anders som tänkte komma förbi och greja med tackräcket och takboxen i kväll eller morgon.


Men det hinner inte mer än sluta regna så är grannarna på gång med sina gräsklippare.

Så skönt att jag fick min spruta till slut, eljest hade det bara varit att gå in igen. 

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 17:26

Nu har lillstintan Mona, hon som ritar bilderna tagit studenten men Maria berättade att de har känt varandra i 17 år.

Inte undra på att hon är som en dotter i familjen.


  Grattis Mona   

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 17:19

Nu har solen tittat fram och himlen är i stort sett blå, "varmt" har det också blivit, 12,6° i skuggan.

 

Jag har just ätit min matlåda med lax och någon romsås, riktigt gott.

Sitter också ute och borrar i sten, mer om det framöver.

Vill ju inte mista patentet   

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 12:30

Det regnar men solen skiner.

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 11:52

OCH jag har gjort i ordning en tallrik fil för att sitta ute och äta.   


Men jag tycker synd om de som tar studenten idag, alla fina flickor i tunna sommarklänningar och högklackat.

Fast högklackat (med platå då) kan vara bekvämt när det regnar som det gör nu.

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 09:53

Sitter ute på altan med frukosten när jag hör ett svagt knakande.

Gunnar sitter eller står förvånad uppe på det lilla växthuset och det knakar oroväckande i plasten.

Katten vet inte vad han ska göra och jag "rusar" upp för att lyfta bort han när golvet bara försvinner under kattstackaren.

Tyr han har klor och får tag i kanten och lyckas komma upp utan att mosa Ingers växter där inne, tror det är gurkplantor.

Så nu blir det jobb med att försöka fixa till det där också.

Har man inte jobb får man skaffa katt.

 

Locket var ju stängt när han gick på det.


Det är studenten här i Umeå idag och Marias kompis Mona (hon som ritar på kylskåpet) går ut så Inger och Maria ska till skolan men det är oroväckande mörka moln på himlen, i alla väderstreck.

Men 17,2° och det blåser 3,2 m/s från SE, i byarna 4,4 m/s.


Själv ska jag ta påtår inan jag letar fram någon plast, kan finnas här hemma eljest har jag i stugan.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards