jans

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Småjobbig dag

Av Jan Sandström - 24 juni 2013 21:08

Jo det har varit det men jag vet egentligen inte varför.

Jag har bara känt mig så konstig, inte haft lust till någonting egentligen.

Tidigare besökte jag ju Anders och tittade på hans katt, men tror ni jag kom mig för att ta kort förrän jag skulle hem igen.

Då låg hon ute på balkongen under en bänk.

 

Men hon är fin och verkar snäll men lite blyg, fattas bara annat då hon nyss kommit till sitt nya hem.

Bara vi nu inte ligger på och ska gosa med henna hela tiden blir det nog bra.

Hon har fått ett fint hem.


Tidigare hemma har jag "mina" fåglar och hackspetten gillade de gamla kokosnötterna som suttit ute hela vintern.

Nu är de uppätna och slut.


Hos Anders bytte jag bort bilen mot en moppe, men jag fick en hjälm på köpet.

Det passade bara så bra att jag tog hem Eriks moppe till Västerslätt så fick Maria övningsköra med Erik då Peter ringde och ville ha bilen för att handla.


Så jag körde mopeden men hade bara shorts och T-tröja och det blev lite kyligt men det tog inte så lång tid hem. Den går ofärsämt fort den lilla maskinen   


Hemma bytte jag till MC efter att ha packat lite att ha med mig, tänkte snickra lite men arbetslusten infann sig inte idag, kanske i morgon.

Det könns så tomt här utan Inger.


Det börjar en Bondfilm på TV4 snart, kanske ser jag början på den eller så sätter jag på något i videon. OM den nu fungerar, det är ju ett tag sedan den användes. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards