jans

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Jan Sandström - 4 mars 2014 20:44

Men det blev bara 4 st.

Av Jan Sandström - 4 mars 2014 15:33

Erik har varit förbi och vi har mekat med moppen.

Den startade men går så dåligt och hackigt och endast om man håller full gas.

Nu har han beställt några smådelar till den och ska söka på nätet om ev. felorsaker.


Jag har fått väldigt ont i händerna igen och snön har ramlat ned från taket.

Tyvärr hade jag inte klickat på "aktivera" till webkameran så det blev ingen filmsnutt.

Nu har jag testat och jag fastnade då på filmen.


 

Och nu vill Gunnar in, jag ska göra kaffe och se slutet på filmen.

Av Jan Sandström - 4 mars 2014 10:52

SVT1, 14:15--16:00 Damen i svart (1958)

I går blev det ingen film för mig, hjälpte Erik meka med sin moppe, men det gick inte bra.

Hade även jävulskt ont i mina knän och händer men man måste ju ställa upp när de vill ha hjälp.

Filmen jag missade är ändå inget jag direkt saknade men senare tog jag mig tid och ställde in alla TV-kanaler på vår stora rums-TV, men LG har verkligen ingen användarvänlig programvara, har aldrig varit med om så strulig arbetsgång.

Dagens film ska däremot bli roligare att sitta ned och titta på.

Handling:
På Holmfors bruk går en ung kvinna ut i den mörka kvällen. En stund senare hörs ett skrik. Detektivparet John och Kajsa Hillman planerar en tids semester i Holmfors. Före avresan får Kajsa ett telefonsamtal från Inger von Schilden, vars man Christian är bruksdisponent. Inger undrar om inte Kajsa fått hennes brev som Christians sekreterare gick för att posta i måndags. Och sedan dess är sekreteraren, Ann-Marie Hansson, försvunnen, berättar Inger. På tåget till Holmfors berättar Kajsa för John...Mer
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Av Jan Sandström - 4 mars 2014 10:32

Tisdag den 4/3 och semeldagen.

Vad heter det egentligen?

Fettisdag = fet-tisdag eller fettis-dag   

Jag undrar hur alla särskriver det ordet som de gär med snart alla andra ord.


Jag har sovit gottgott i natt, fast jag harde så jävulskt ont igår och när jag lade mig men smorde in händer och knän ordentligt med Voltaren.

Gunnar kom en stund ovh låg mellan mina ben men sedan har han inte stört mig mer än en gång när han gick ut vid 4-tiden.

Det känns bättre i lederna idag men inte helt ok, det är jag ju aldrig men så ok som jag kan vara ibland.


Efter frukosten kikade jag på moppen, den startade inte men tändningen fungerar fint, det är bränsletillförseln som strular.

Ska vi måsta ta dän hela förgasaren och gå igenom den.

Det känns jobbigt.


Utomhus är det mulet men skapligt högt i tak, temperaturen ligger på +1° här ute och väderstationens Aktuella värden:
2014-03-04 10:45:05

Temperatur: 0,8 °C
Lufttryck: 1002,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,8 m/s från S,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: -1,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 4,2 mm
Månaden: 5,4 mm
Året: 69,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,8 °C
Klockan:
10:36
Temp - Max:
3,0 °C
Klockan:
13:18
Temp - Min:
0,2 °C
Klockan:
05:10
Temp - Min:
-0,7 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1002,7 hPa
Klockan:
10:32
Lufttryck - Max:
999,2 hPa
Klockan:
23:57
Lufttryck - Min:
999,0 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
993,4 hPa
Klockan:
07:21


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:49
Sol upp: 06:36
Sol ned: 17:07
Skymning: 17:54
Dagsljus: 12:05 tim:min
Dag längd: 10:31 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:05
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 22:08

Trädgårdsbilden visar detta, att det hänger ned snö från taket. I överkant på bilden, vart annars   

Har satt kameran på rörelseaktiverad inspelning, ska testa om den hinner fånga upp om snön rasar ned.

 

Den snö som tidigare kom har töat från tak och gran.

 


Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards