jans

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2017 09:12

Torsdag den 19/10


Igår blev en vanlig dag men hågon handling blev inte av.

Jag åkte en sväng till Anders och kollade på trallen han bygger och den blir bra, "lånat bilden från ett mess han skickade tidigare.

 

Nu har han fått på golvet, tror jag.


Åkte hem och sedan plockade jag ihop en del skräp som låg här, sorterade metall för sig och järn för sig, allt i samma hög alltså.

Måste ju få bort lite innan det kommer snö och inte fastnar i slungan det första som händer.


Någon promenad iddes jag inte ta, jag håller på att bli förslappad.


En lätt middag på fil och tillbehör och så film på kvällen, Såg på Sabotage (2014) från Netflix. En BLODIG film.

Men varför gör de filmer så ologiska ibland, Arnold Schwarzenegger kunde sätta en kule i någon på långt håll utan att tänka eller sikta men när han senare sitter på flaket på en bil och skjuter automateld mot bilen framför och en som sitter i bagager träffar han ingenting hur många skott han än avlossar.

Fast då hade ju biljakten inte blivit av och filmen tagit slut i förväg. Skönt att den inte var datoranimerad som många andra filmer eller har datorerna blivit så bra att man inte ser skillnad.

Hur som helst gjorde inte bilen övernaturliga saker som kan ske i andra filmer.

Ingen film jag kommer att se någon fler gång, det gör jag däremot med Tatis filmer.


Gick isäng med ljudboken en stund och Gunnar mellan benen, Mirabell låg på Ingers sänghalva.


Har sovit tungt och drömt mycket men inget otrevligt, bara mysiga saker. Tror jag då, har en känsla av att det varit så men kommer inte ihåg detaljer.


Vaknade och steg upp efter morgonens koll i mobilen. Måste ju se efter om det var länt att stiga upp.

Vågen stannade på 74,7 kg vilket är godkänt.


Jag har stoppat in motorvärmaren för idag måste jag skaffa den där takplåten som ska sättas upp i helgen och handla några andra småsaker.

Två strömbrytare som Anders ska ha till badtunnans reningsverk och elvärme. Så slipper han dra ut kontakten varje gång.


Solen skiner så jag borde ta en längre promenad idag även om det är kallt, frost i morse och min fönstertermometer visar LL.L C. Den fungerar alltså inte igen.

+2,4° blev det med nya batterier.

Blå himmel och svaga vindar.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-10-19 09:30:09

Temperatur: 4,9 °C
Lufttryck: 1022,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 85 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från NW,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 3,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 71,7 mm
Året: 423,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,9 °C
Klockan:
09:29
Temp - Max:
11,9 °C
Klockan:
14:43
Temp - Min:
0,2 °C
Klockan:
05:37
Temp - Min:
-0,1 °C
Klockan:
02:49
Lufttryck - Max:
1022,5 hPa
Klockan:
09:22
Lufttryck - Max:
1016,7 hPa
Klockan:
23:52
Lufttryck - Min:
1016,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1004,9 hPa
Klockan:
01:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:52
Sol upp: 07:40
Sol ned: 17:06
Skymning: 17:55
Dagsljus: 11:03 tim:min
Dag längd: 09:26 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 24s less daylight tomorrow
Måne upp: 06:40
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 17:33


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut där ute.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards