jans

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Jan Sandström - 7 juni 2013 20:59

Men innan vi åkte fick jag fota Gunnar när han sov ute på altan i värmen.

Säga vad man vill men katter kan det här med att slappa och sova i vilken ställning som helst.

   

Väl här har vi tänkt bada i tunnan och nu har ten tätat till men det var lite svårt att få upp eld men nu brinner det.

Myggfritt har vi också   

och tidvis kunde vi knappt andas här på altan när röken blåste in hit, men som sagt myggfritt.


 

Men om jag kunde begripa vad som gör den svarta röken av fin torr ved.

Nåja snart bör vi ha lagom varmt vatten att krypa nakna ned i och bara ha det skönt och njuta, av badet då.

  gör man inne eller på annan plats, vill ju inte smutsa ned vattnet hur mycket som helst.


Men först Te och kaffe säger Inger, då är det väl bara att gå och fixa det.



Av Jan Sandström - 7 juni 2013 16:42

Ser att åskan dundrar uppe runt stugan men inte som den går i finland   

Adress till sidan ser ni

Här ↓↓↓↓↓↓

 

Av Jan Sandström - 7 juni 2013 10:11

Kan det inte bli istid snart   

Jag dör.

Av Jan Sandström - 7 juni 2013 09:39

Två småroliga bilder från Tallbackens Camping, den finns här (GPS: 64.059193,19.651959)

   

Husvagnen längst ned bakom ovanför skylten är en riktig husvagn som står en bit bort.



Av Jan Sandström - 7 juni 2013 09:10

Vad? Jo en vanlig svensk sommardag, det är så jobbigt med denna värme   

Det är över 20 grader på morgonen när man stiger upp och sedan är man ute hela dagen tills det blir kväll.

Jag vill sitta inne vid datorn någon dag men det blir väl så tids nog.

Nä det är skönt med vädret just nu fast växtligheten skulle behöva någon regnnatt.


Nu ska jag straxt testa akvariepumpen i dammen och se OM den räcker till att pumpa upp vatten i bäckfåran eller om det bara blir för mycket men då kan jag säkert fixa en strypventil på slangen.


Jag sitter ju ute med bärbara så därför får trädgårdsbilden vänta, men vänta jag fixar det.

Tar min vanliga kamera och som bonus får ni en bild på Ingers växter, en liten del av dem.

   


God morgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards