jans

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 30 januari 2015 10:18

Fredag den 30/1


Snart är januari slut och det är skönt för då är vi lite närmare sommaren.

Vill ta kaffemuggen och sätta mig ute på altan med småfåglarna runt omkring mig.


Igår var en småjobbig dag för jag saknar min lilla kanin, började städa där nere i hallen men fick avbryta för jag såg inget för tårarna.

Gick ned i morse men samma känslor kommer till mig igen men tog gummimattan han hade i burbotten och tvättade upp så en sak i taget.

Jag har mejlat djurskyddet om att de får ta allt som är kvar efter Bosse och det kan kännas bättre när väl buren och sakerna inte längre står här.


Jag har varit ute och kört snöslungan en stund, inte så jobigt som förra gången men bara snöslask.

Det jobbigaste är att jag inte kan sätta utkastet rakt upp för då blir grannarna inte glada på mig, nu blir det istället stopp i utkastet av slasket.

Nu ska det komma mer snösklast enligt yr.no

Meteogrammet: Umeå Kommun

Ungarna ska ha bilen för skidåkning i helgen men en söndag ska jag få låna den och åka till stugan för att skotta och det lär behövas.

Idag har Maria bilen, hon hämtade den igår för katterna ska till veterinären och bli kastrerade och vaksinerade.


Inatt har jag sovit gott när jag väl somnade, öppet fönster gör susen med svalt i sovrummet och en varm kissa vid benen.

När han var varm och inte blötochkall efter att ha varit ute i regnet.


Jag ska försöka ta mig ned till hallen och plocka undan lite men eljest blir det det vanliga, soffan med ljudboken när jag lessnat på att kopiera DVD-skivor.

Jag har fått problem med några skivor där det inte går att kopera en och annan fil, vete 17 hur jag ska göra.

Prova i en annan dator kanske.


Snöslask är det och det innebär blia.

Just nu +0,7° och mulet.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-01-30 10:30:06

Temperatur: 0,6 °C
Lufttryck: 970,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 4,6 m/s från SE,
i byarna 5,8 m/s
Kyleffekt: -4,0 °C
Inne hos oss. Temp: 19,7 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,6 mm
Gårdagen: 9,6 mm
Månaden: 34,5 mm
Året: 34,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,9 °C
Klockan:
00:52
Temp - Max:
2,2 °C
Klockan:
08:27
Temp - Min:
0,0 °C
Klockan:
04:23
Temp - Min:
0,1 °C
Klockan:
14:54
Lufttryck - Max:
970,9 hPa
Klockan:
10:27
Lufttryck - Max:
965,8 hPa
Klockan:
23:46
Lufttryck - Min:
965,6 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
963,3 hPa
Klockan:
15:58


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:27
Sol upp: 08:24
Sol ned: 15:21
Skymning: 16:18
Dagsljus: 08:51 tim:min
Dag längd: 06:57 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 10s more daylight tomorrow
Måne upp: 11:35
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 04:37

Trädgårdsbilden ser ut så här.

 

bild nummer 1111.

Det förtjänar en mugg kaffe   


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards