jans

Alla inlägg den 11 december 2020

Av Jan Sandström - 11 december 2020 08:38

Fredag den 11/12


Igår, skrev ut några extra julhälsningar, Anders kom med katten, Hon kom och hämtade datorbordet, Postnord kom med de två sista paketen från Zooplus och så gjorde jag lite ett och annat som en stund på soffan.


Inger kom hem och det blev broccolisoppa till middag medan vi såg julkalendrarna.

Jag såg senare en julfilm på TV8

 
En vanlig julfilm, pojke möter flicka, problem och till slut så...
 
Jag skulle skriva ut Marias julkort men då ville det inte, först blev det ingen färg utan svartvitt, i det andra programmet gick det inte för det påstod att bilden inte rymdes på pappret.
 
Så jag stängde och gick isäng sur och kinkig.
Ljudboken en stund och somnade sedan med katten Lycka hos mig.
Vaknade vid 2 men sedan var det svårt att somna om, gjorde ändå det till slut och vaknade efter 7 då jag steg upp.
 
Frukost och läste tidningen innan jag åkte ut.
   

Hårt tryck på paketutlämningen men nu på morgonen var jag ensam med tre tjejer som jobbade hårt. Med att tejpa på golvet och hämta mitt paket som innehöll

 

klädhängaren som ska till stugan.


Dit ska jag förresten senare idag och skjutsa upp Maria och Mona med sina tre katter.

Dom ska ha semester där över julhelgerna så värmen är på och varmvattnet varmt.


Varmt är det inte ute och det kom nyss lite snö.

-0,1° utanför fönstret och nästan vindstilla.

Väderstationen, ja om den nu fungerar. Nä den lade av för nån timme sedan så det är inget väder idag.


Däremot ser det ut så här på mina morgonbilder.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards