jans

Alla inlägg den 12 maj 2021

Av Jan Sandström - 12 maj 2021 10:48

JAAAAA!!!


Onsdag den 12/5

Det har varit minst sagt två jobbiga dygn, eller 1½ i alla fall.

Efter att ha varit till kiroprakto Maria Branemo så mådde jag förträffligt bra och jag trodde jag skulle bli frisk.

Men mot morgonen (var det bara igår?) så började eländet med värk och kramper bak i rygg och skinkan, värk ända ned i tårna.

Det vile inte släppa uder gårdagen och blev bara värre, Alvedon jag tog hjälpte ingenting och inte heller, eller kanske hjälpte ändå inflamationshämmande medicinen.


Till slut blev det så att Inger ringde 1177 och efter att ha pratat med en riktigt trevlig tjej skulle vi ringa 112 och ännu en trevlig tjej i luren och hon skulle skicka en bil hit.

Den kom till slut, riktigt fort faktiskt..


Två flinka trevliga killar kom in.

Jag behövde inte följa med till sjukhuset uten det blev en STOR spruta i ändan med muskelavalappnande medel.

Lite allmänt prat och dom tog olika värden på mig som jag tror såg bra ut men så ville dom se att jag tog mig upp och kunde gå på toa, vilket jag kunde men med visst besvär, så långt hade jag aldrig kommit innan deras besök.

Jag kunde även gå till dörren och fota ambulanden.

 


Inger fick gå isäng vid ett-tiden och jag kände för första gången lust att lyssna på ljudboken vilket jag gjorde till två då jag gick upp en liten sväng, men kramperna hade släppt men ack så lätt det verkade komma igen.

Det blev svårare och svårare under morgontimmarna så nu på morgonen har Inger pratat med läkare på hälsocentralen och läkaren ringde upp mig senare.


Då hade jag lyckats ta mig på alla fyra till duschen där jag kissade som en hund men utan att lyfta på benet.

Sköljde av mig nedanför midjan då jag kallsvettades, fast sedan kunde jag gå hit till sovrummet.
Men en sengångare skulle ha slagit mig med hästlängder och skönt att få lägga sig i sängen igen.


Har kört olika stretchövningar och till slut tror jag det släppt, eller om det bara är för Alvedonet.

Jag ska i alla fall få lite kramphämmande medicin som Inger hämtar ut och mer av min 1G Alvedon Forte som jag har.


Inger kom förbi tidigt, jag har lyckats göra kaffe och ett par mackor vilket smakade underbart. 

  

och nu har Erik varit här en stund.

Jag har fortfarande ont och öm i ändan men nu mer lemmen som efter nått arbete eller om jag stött mig ordentligt.

Trött, svettig och skitig men ska skriva klart och lyssna på ljudboken och sova.

Ute verkar det vara sommar.


Väderstationen visar värme men jag vågar inte gå ut och försöka sitta på n stol.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-05-12 11:15:19

Temperatur: 18,8 °C
Lufttryck: 1003,3 hPa och Steady
Luftfuktighet: 39 %
Vindstyrka: 2,3 m/s från SE,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 18,8 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 42 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 1,8 mm
Månaden: 5,4 mm
Året: 52,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
19,5 °C
Klockan:
10:52
Temp - Max:
15,5 °C
Klockan:
12:56
Temp - Min:
7,4 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
5,3 °C
Klockan:
05:59
Lufttryck - Max:
1004,9 hPa
Klockan:
04:05
Lufttryck - Max:
1004,8 hPa
Klockan:
23:40
Lufttryck - Min:
1003,0 hPa
Klockan:
10:52
Lufttryck - Min:
997,3 hPa
Klockan:
04:12


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:10
Sol upp: 03:37
Sol ned: 21:36
Skymning: 23:06
Dagsljus: 20:56 tim:min
Dag längd: 17:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:21
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 22:15


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser morgonbilderna ut.

         


På sängdatorn visas "Mot ljusare tider" från SVTplay.

   

Av Jan Sandström - 12 maj 2021 01:09

Och ett stick i ändan, och förhoppningsvis hjälp men det känns bättre.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards