jans

Alla inlägg den 19 maj 2021

Av Jan Sandström - 19 maj 2021 07:56

Onsdag den 19/5


Ganska ont när jag tog mig upp tidigt igår morse men jag skulle ju få besök.

Men det onda lättade en aning så jag då kunde röra på mig och äta frukost samt läsa igenom nättidningen.


Men jag hade naturligtvis läst fel i WhatsApp där barnen pratat om när Erik skulle skjutsa Peter.

Så jag fick en timme tillgodo och så började jag så smått skruva på skrivbordet.

 


När jag höll på att skruva beslagen på skivan så kom Erik och tog över jobbet och jag blev mest hantlangare.

 


Det blev ganska bra och tog bara 2 timmar.

   


Men efter att ha testat lite var jag ändå inte nöjd så jag flyttade scannern till vänster och bytte plats på skärmarna.

Den längst till höger är ju min TV som jag till nöds kan använda som skärm via HTMI.

 


Som vanligt ont och en hel del liggande på sängen mellan gångerna jag är upp och grejar.


Inger kom hem och till middan såg vi sista avsnittet på säsong 2 av Karppi.


Efter lite mer pyssel blev det sängen och då blev det ryggläge med film från SVTplay på datorn.

Dom kallar mej Trinity - djävulens högra hand (1970)

Lo chiamavano Trinitā... (original title)

, en härlig gammal westernfilm.

 


Just inställning till livet.

 


Släckte och sov ett par timmar innan det var dags att ta sig upp för medicin klockan 2.

Vaknade nästa gång vid 6 men somnade om och låg en timme till.

Kom upp till sovrummet och hittade Inger och Gunnar i sängen, trodde hon skulle jobba men hon är ledig idag.

Gått ned fint i vikt och vågen stannade idag på 79,4 kg. Några kilo till så...


Det gör ont så jag kollade kiropraktorns sida och hon hade tre tider lediga nu på förmiddan så jag lade undan en till mig.

10:45 tog jag så då hinner jag vakna men tänkte att jag först måste duscha av mig innan.

Eljest var tanken att göra det i eftermiddag då jag brukar ha mindre ont men nu genomled jag det, Inger fick göra frukost åt mig som halvligger här i Anders gamla sovrum där sängen är hårdare och jag gör vissa övningar.

Jag har två punkter som gör ont, tror det är muskler eller muskelfästen men det ska hon få kolla och massera-bryta-bända på mig.

Brukar kännas ganska skönt och riktigt skönt efteråt men imorgon kan jag ha ondare.

Nu får jag berätta om förra veckans upplevelser vilket jag skrev om tidigare i bloggen i

Vicken vecka.  - Fredag 14 maj 11:43

Eljest blir det väl som vanligt småpyssel och ryggläge på sängen emellanåt.

Men mina planer har ju som bekant en benägenhet att lätt spricka och raseras så imorgon får du läsa om vad som hänt idag, i stora drag då.


Och som vädret är går det fint för mig då det är grått ute men svag vind och 9.7°


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-05-19 08:30:17

Temperatur: 12,4 °C
Lufttryck: 994,8 hPa och Steady
Luftfuktighet: 54 %
Vindstyrka: 2,0 m/s från NNE,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 12,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 46 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 18,9 mm
Året: 66,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,4 °C
Klockan:
08:28
Temp - Max:
10,8 °C
Klockan:
15:52
Temp - Min:
4,9 °C
Klockan:
01:44
Temp - Min:
5,0 °C
Klockan:
22:58
Lufttryck - Max:
995,7 hPa
Klockan:
00:46
Lufttryck - Max:
996,2 hPa
Klockan:
22:17
Lufttryck - Min:
994,6 hPa
Klockan:
05:26
Lufttryck - Min:
990,0 hPa
Klockan:
00:30


Dagens sol och måntider.

Gryning: 01:06
Sol upp: 03:15
Sol ned: 21:58
Skymning: 00:04
Dagsljus: 22:58 tim:min
Dag längd: 18:43 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 11s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:54
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 03:18


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och morgonbilderna.

          

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards