jans

Alla inlägg den 14 maj 2021

Av Jan Sandström - 14 maj 2021 16:38

Jag börjar kanske få pli på Inger efter 46 år tillsammans.

Det var underbart skönt att få duscha, jag stank av något som trängt ut genom huden.

Av Jan Sandström - 14 maj 2021 13:54

Halvsitter i sängen och har ätit lunch.


I lurarna

Och nu kaffe, på datorn "Mot ljusare tider"

Men så det där men, gav mig på att stå och titta ut medan jag åt filtallriken.
Men det gick inte alls, skar till på utsidan av höften. Men ändå lovande att det släppte så fort jag kom tillbaka till sängen.

Av Jan Sandström - 14 maj 2021 11:43

Det här har varit en minst sagt jobbig vecka för mig.
Kiropraktorbehandling i måndags.

 
Efter det mådde jag skapligt bra, till tisdag morgon och på natten till onsdag kallade vi på ambulansen som kom ganska fort efter att ha pratat med en trevlig tjej på 1177 och lika trevlig och lugn tjej på 112



Två trevliga killar kom och gav mig en spruta i ändan med muskelavslappnande efter att ha legat med sendrag från höften ned i låret.

Jag vick bevisa att det hjälpte genom att gå upp och då till dörren där jag fotade ambulansen.

Onsdag mådde jag förträffligt bra även om morgonen var kärv, duschade och klädde mig,

  

 En solig och fin dag fick jag då uppleva.


Kunde gå ute i sommarvädret och fotade lite av knoppar som spricker och sista snön på tomten.

         


Gick isäng tidigt då jag var riktigt trött och såg en film på datorn innan det blev medicin och släcka.

  Gott med fika.  

Upp ett par gånger under natten men vid 5.tiden brast det.

Har lyssnat på musik idag och låten "underbart är kort", set stämmer verkligen, kramp i ändan men kom mig till den hårda sängen, det lättade och jag skulle genom öket och toan då det tog STOPP.

Jag ramlade ihop grinande på köksgolvet där Inger hittade mig och jag fick en kudde och filt

Efter en timme då jag under tiden bett till Gud om att jag ville dö så kom jag mig till sängen och nu ringde vi direkt till 112 men den killen var inte lika trevlig, dock saklig och lugn men tjejerna lät gladare.

Ambulansen kom under förmiddan och jag hade åter igen förberett mig för transport.

Två killar eller män och en vad jag tror praktikant, en ung söt tjej.

Än en gång en spruta i ändan och så åkte dem iväg.


 

Men nu kom inte den där lindringen jag förväntat mig, inte heller tog dom med mig.

Till sängen och så skulle Inger börja jobba klockan 12 men upprop på WhatsApp och så kom barnen och barnbarnet Emil.

Skönt med folk i närheten när man mår dåligt.

Är man sjuk får man glass i sängen tyckte Erik

 som även gjorde lite fika åt mig och mackor i en påse till middag.


I alla fall så lättade smärtan och kröp iväg från rygg in i skinkan där jag tror grundproblemet egentligen låg eller ligger.

Kiropraktor Maria Bronemo trodde inte det var mitt gamla diskbråck utan inflammation i ischiasnerven.

Jag har fått och vi har köpt mediciner, antiinflammation och nån muskelantikramp eller vad det är.


Gick i säng här i Anders gamla rum igår kväll och faktiskt kändes det hoppfullt och jag har stretchat och gjort övningar enligt kiropraktorn men har varit förberedd på vårdcentral och akuten idag.


Men jag har fått sova i natt efter att ha lyssnat på musik till 1 och så har jag sovit gott till 4 då jag kissade i en burk här vid sängen ståendes som vid aftonbön.

Sovit och vaknade 6 och Inger gav mig frukost, vansinnigt gott med frukostkaffe innan hon gick till jobbet.


Nu väntar jag straxt hem henne och jag har bara legat här i sängen och mått gott med musik i lurarna och chattat och pratat med barnen.
Men nu ska jag ta det LUNGT fast det känns helt annorlunda där bak, något har faktiskt hänt till det bättre.

Så skönt att faktiskt tårarna tidvis runnit ned på kudden av glädje och tacksamhet.


Fast så djävulskt ont som jag har jag inte upplevt under mina dryga 66 år här på jorden men vet att många ändå har det mycket värre så jag ber för dem.


Nu hoppas jag bara att det inte blir något bakslag för mig.

Av Jan Sandström - 14 maj 2021 07:28

Visst är det fredag idag.

Igår en jobbig dag med värk i sängen.
Inger jobbade men barnen och Emil kom förbi och tittade till mig.

Inger kom sent hem men efter massage och medicin vid midnatt låg jag här i Anders gamla rum med fin gammal musik i lurarna och jag försökte röra på muskler i takt med den.

Sedan sov jag till 4 då det var kissdags.
Stående på knä som vid aftonbön kissade jag i en burk.
Sedan kallsvettig av ansträngning i säng där jag fick sova till 6

Medicin och så frukost som Inger gjort.
Lite ont men fruktansvärt lemmen från höften ned till knät så vid minsta försök gör det ont och tendens till sendrag så nu ska jag sova en stund igen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards