Redigerat inlägget.
Har tagit bort de klickbara länkar som följde med mejlet
Ser att "Telia" inte ens kan tacka riktigt för sig
Fick detta mejl men tror knappast att det är Telia som står bakom.
För det första stämmer inte min mejladress som inte är registrerad hos Telia utan en skräpmejl jag har haft.
Men att mejla Telia är i stort sett omöjligt märkte jag och på deras webbsida finns ingen information om det här lurendrejeriet.
From: Telia28@Mail. se
Sent: Thursday, June 20, 2013 2:48 AM
To: jan_e_sandstrom@hotmail.com
Subject: Problem på din senaste faktura

Hej
Denna e-postmeddelande skickades att meddela att vi inte kunde behandla din betalning senare faktura.
Detta kan vara al ena eller andra av följande orsaker:
1. En nyligen ändring din information personligt. (T.ex. faktureringsadress,telefon) 2. Inlämning av oriktiga uppgifter under bearbeta faktura betalningar. 3. En oförmåga att korrekt kontrollera ditt val valt betalning på grund av ett fel i vår interna.
På grund av detta, så att din tjänst är är n inte avbryts, inbjuder vi dig att bekräfta och Uppdatera din faktureringsinformation Idag:
Du har 24 timmar eller ditt konto kommer att låsas.
Klicka här för en lösning

Tak,Telia Service
|
|
Telia kundservice
20 juni 2013 14:36
Hej!
Jag heter Ellinor Palmér och jobbar på Telia. Det är tyvärr väldigt många bluffmejl likt detta som cirkulerar till våra kunder och icke-kunder just nu. Vi har gått ut med varningar på vår hemsida och Facebook några gånger. Senast idag, du kan se vad som är aktuellt här http://www.telia.se/privat/aktuellt
Att du hade svårigheter och mejla oss är inte kul att höra, du kan gärna lämna ett förbättringsförslag här http://www.telia.se/privat/kontakt/tyckomtelia Annars kan du skicka ett ärende via mejl till oss via denna länk http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post
Om det är några oklarheter så kan jag också kika på dina funderingar, kontakta oss då via denna länk http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Det blev många länkar såg jag nu, men jag hoppas att du har fått lite bra information i alla fall :)
Jag önskar dig en riktigt fin midsommar!
Med vänlig hälsning
Ellinor Palmér
Telia Kundservice
Jan Sandström
20 juni 2013 19:26
Själv är jag ju medveten om dessa bluffmejl men tyvärr är många inte det och klickar vidare på dem.
Det jag saknade på Telias sida är en ren mejladress som står längst ned på webbsidan men förstår även att det kan vara av ondo p.g.av att det då ramlar in väldigt mycket skräp i en sådan brevlåda.
Jag har ingen lätt lösning på ett sådant problem och det finns kanske ingen heller.
Väldigt kul att jag fått besök av er i min blogg, sådant muntrar upp.
Trevlig midsommar till alla.